• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400080100445

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

شیب مراجعان کرونا در شهرستان‌های خراسان رضوی در حال افزایش است

شیب مراجعان کرونا در شهرستان‌های خراسان رضوی در حال افزایش است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال‌ حاضر با شیب آرامی شاهد افزایش مراجعان سرپایی هستیم و بیشترین مراجعه‌کنندگان از شهرستان‌های خراسان رضوی همچون بردسکن و کاشمر است.

دکتر محمد پهلوان کاشی درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با همراهی مردم و زحمات کادر درمان توانستیم از پیک پنجم عبور کنیم و به شرایط نسبتا ثابتی دست یابیم اما افزایش شیب مراجعاننسرپایی مبتلا به کرونا موضوعی نگران کننده است چون با آدام هیان روند تعداد بستری‌ها تا ۲ هفته آینده افزایش خواهد داشت و به دنبال آن افزایش مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فاصله بین اوج‌گیری کرونا در شهرستان‌ها تا رشد شیوع این بیماری در مشهد تنها ۱۵ روز است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: لزوم پیشگیری و کاهش آمار در پیک ششم متوجه واکسیناسیون افرادی است که هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند. آمار این افراد حدود ۲۵ درصد است. این رقم بالایی است و به این ترتیب ویروس کرونا فرصت گردش در جامعه را دارد.

کاشی اضافه کرد: بیش از از ۷۴ درصد از افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوز اول و ۴۲ درصد آنان دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند. انتظار می‌رود تا ۲۰ آبان ماه ۷۰ درصد از افراد دوز دوم واکسن را دریافت کنند. همچنین در حال حاضر برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن پاستوکووک و سینوفارم در حال توزیع است و تا کنون این گروه سنی ۴۵ درصد دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۹۳ نفر است که از این تعداد ۱۵۶ بستری جدید هستند و ۱۳۹ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha