• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400080301252
  • خبرنگار : 50184

یک دهه فراز و فرود فوتبال ساحلی در کرمانشاه

یک دهه فراز و فرود فوتبال ساحلی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فوتبال ساحلی کرمانشاه پس از یک دهه رکود، این روزها برای حضور در رقابت های زیرگروه لیگ دسته اول کشور آماده می شود.

محمدصالحی مربی پیشکسوت فوتبال ساحلی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به شروع دوباره تمرینات فوتبال ساحلی در کرمانشاه، اظهار کرد: سال 1388 بود که استارت فوتبال ساحلی را به عنوان یک سرگرمی ورزشی در کرمانشاه زدیم و پس از مدتی تصمیم به حضور در رقابت های جام حذفی کشور گرفتیم.

وی افزود: در آن سال رقابت های جام حذفی به میزبانی سمنان برگزار می شد و تیم ما بدون هیچ تجربه ای و با شناخت بسیار کمی از فوتبال ساحلی به این رقابت ها اعزام شد.

پدر فوتبال ساحلی کرمانشاه با بیان اینکه تیم اعزامی کرمانشاه به این رقابت ها با کمک کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی که یک کرمانشاهی بود تاحدودی از این رشته اطلاعاتی بدست آورد، گفت: با شناختی که از نحوه بازی و آشنایی که با قوانین بدست آوردیم وارد رقابت ها شدیم و با یک بازی  آبرومندانه با نتیجه 3 بر 4 برابر یکی از تیم های قدرتمند آن زمان باختیم.

وی ادامه داد: علاقمندی به این رشته باعث شد تا تیم استان را برای حضور در رقابت های زیرگروه لیگ دسته اول سال بعد ببندیم که در این رقابت ها نایب قهرمان شدیم و به لیگ دسته اول کشور راه پیدا کردیم و برای مدت پنج سال هم در این لیگ حضور داشتیم.

صالحی تصریح کرد: همزمان با تیم رده بزرگسالان، تیم رده سنی امید را هم تشکیل دادیم که این تیم با عنوان استانداری کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته اول کشور یکبار به مقام نایب قهرمانی و یک بار هم به مقام سومی ایران دست پیدا کرد.

وی افزود: علیرغم اینکه تیم کرمانشاه در رقابت های فوتبال ساحلی کشور خوب ظاهر می شد و تیمی قدرتمند بود، اما مشکل اصلی ما نبود زمین بود و همین مشکل فوتبال ساحلی کرمانشاه را به کما برد.

این مربی پیشکسوت فوتبال ساحلی در کرمانشاه ادامه داد: هرچند سال 1393 یک زمین را در مجموعه ورزشی امام(ره) برای این رشته به ما اختصاص دادند، اما ماسه ای که در داخل زمین ریخته بودند، ماسه رودخانه ای، پر از گل و لای و غیراستاندارد بود که پس از بارش ها هم کلا غیرقابل استفاده می شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه کسی جرات تمرین در این زمین نداشت، برای همین مجبور بودیم در پارک ها و چمن تمریناتمان را ادامه دهیم و به مرور بازیکنان ما بی انگیزه‌تر می شدند تا جایی که تیم کرمانشاه که یکی از قدیمی ترین تیم های ایران در این رشته بود، به تدریج سقوط کرد.

صالحی یادآورشد: طی سالها حضور تیم فوتبال ساحلی کرمانشاه با عناوین تیم هایی همچون استانداری، شهدای مرصاد و نیز شباب(کامبادن) در رقابت های مختلف کشور حضور پیدا کرد و حدود 15 بازیکن ملی پوش همچون پرویز فخری، حسین حقیقی، یزدان رشیدی نیا، یزدان چترآبگون، فرزاد کهراری، کیهان بهرامی، هادی فرهمند و پیام حیدری مطرح شدند، اما از سال 1393 پس از سقوط از لیگ دسته اول دیگر نتوانستیم تیم جدیدی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در کنار نداشتن زمین برای این رشته در کرمانشاه و بی انگیزگی ورزشکاران، یکی از مشکلات مهم دیگر عدم پشتوانه سازی و استعدادپروری بود.

پدر فوتبال ساحلی کرمانشاه در ادامه بااشاره به جان گرفتن دوباره فوتبال ساحلی در کرمانشاه، گفت:  باتوجه به اینکه رقابت های زیرگروه لیگ دسته اول کشور 20 آبان برگزار می شود، قرار است از کرمانشاه تیمی با عنوان کامبادن در این رقابت ها حضور داشته باشد، بنابراین تمرینات تیم با استعدادهایی که چند سال پیش کشف کرده ایم، آغاز شده است.

وی ادامه داد: مشکل زمین ساحلی در کرمانشاه کماکان به قوت خود باقی است که البته با کمک و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان در مجموعه ورزشی 15 خرداد زمینی در نظر گرفته شده و ماسه آن هم خریداری شده که امیدواریم ظرف 20 روز آینده این پروژه به اتمام برسد تا بتوانیم برای اولین بار تمرینات خود را در یک زمین استاندارد انجام دهیم.

این مربی پیشکسوت فوتبال ساحلی در کرمانشاه با بیان اینکه رشته های ساحلی جذابیت های زیادی دارد و امروزه در المپیک به چنین رشته هایی بیشتر توجه می شود، گفت: علیرغم اینکه کرمانشاه یک استان ساحلی نیست، اما به واسطه شرایط جغرافیایی استعدادهای بسیار خوبی از نظر فیزیک بدنی در این رشته ها داریم و همین مسئله باعث شده تا در ایران همواره حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha