• شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400082922154
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد:

محقق شدن جامعه توسعه یافته با سرمایه گذاری روی شاخص نیروی انسانی

محقق شدن جامعه توسعه یافته با سرمایه گذاری روی شاخص نیروی انسانی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین اختتامیه دوازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو که در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار شذ بر ضرورت توجه به نیازهای عصری و نسلی دانش آموزان و توسعه مهارت های گوناگون در بین آنان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا- رخشانی در این برنامه با اشاره به ماموریت اصلی آموزش و پرورش در راستای آموزش مهارت های زندگی، علمی و حرفه‌ای به دانش آموزان، اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش انسانهایی است که بتوانند در کنار تحصیل علم به نوعی مهارت و فنون مختلف را نیز تجربه کرده و بیاموزند.

وی افزود: توجه بیش از پیش به نیازهای عصری و نسلی دانش آموزان در شرایط کنونی و با الهام گرفتن از بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و حائز اهمیت است و می طلبد تا همگان به ویژه دست اندرکاران نظام آموزشی به دنبال تحقق این مهم باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: مهمترین عامل توسعه در جوامع مختلف بشری نیروی انسانی و نقش آفرینی آن در پیشبرد اهداف هر جامعه ای است؛ بنابراین تربیت این نیروها باید هدفدار و رو به پیشرفت و در جامعه اسلامی نیز باید تمام ساحتی و همه جانبه باشد.

رخشانی ادامه داد: آنچه مسلّم است اینکه مادامی که به دنبال سرمایه گذاری روی شاخص نیروی انسانی و ارتقاء و توانمندی آن باشیم، میتوانیم ادعای جامعه ای توسعه یافته و در تراز جهانی کنیم و این مهم محقق نمی گردد مگر از مجرای دستگاه تعلیم و تربیت و نظام آموزشی مبتنی بر تحول آفرینی و نوآوری.

وی ضمن تأکید بر ضرورت ارتقاء توانمندی فردی و اجتماعی افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان، همراه شدن با تغییرات جهانی به خصوص در حوزه ارتباطات، فناوری و تکنولوژی روز را مهم و انکار ناپذیر عنوان نمود.

شایان ذکر است: از سراسر استان در المپیاد علوم و فناوری نانو تعداد شش نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند و در نهایت علیرضا دهقانی موفق به دریافت مدال نقره کشوری گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha