• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400091410865
  • خبرنگار : 50023

هنوز برای رفع موانع تولید نمره قبولی نگرفته‌ایم

هنوز برای رفع موانع تولید نمره قبولی نگرفته‌ایم

ایسنا/البرز مدیر گروه پژوهشی آسیب‌‎شناسی اجتماعی جهاددانشگاهی البرز گفت: متاسفانه برای رفع موانع تولید ضعیف عمل کردیم و نمره قبولی نگرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده، یکشنبه، ۱۴ آذرماه در وبینار تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی که به میزبانی دانشگاه خوارزمی البرز برگزار شد، اظهار کرد: در این کارگروه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان حضور دارند و آسیب‌های بخش تولید و راهکارهای رفع این آسیب‌ها بررسی می‌شود.

وی افزود: دو جلسه این کارگروه سوم و چهاردهم آذرماه به صورت حضوری برگزار شد و جلسه سوم این کارگروه نیز امروز در فضای مجازی در حال برگزاری است.

این مسئول بیان کرد: رفع موانع تولید تنها با برگزاری همایش و کارگروه عملیاتی نمی‌شود اما برگزاری همین کارگروه‌ها می‌تواند مسیر رفع مشکلات این حوزه هموارتر کند.

اسماعیل زاده توضیح داد: در دوجلسه قبل نظرات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی درباره چالش‌های حوزه تولید ارائه شد که استفاده از نظرات فرهیختگان برای رشد تولید، شناخت توانمندی‌های استان، کمبود اعتبارات، جزیره‌ای عمل‌کردن دستگاه‌های اجرایی، نرخ تسهیلات بالا، ضرورت برگزاری جلسات با تولیدکنندگان و لزوم توجه به طرح آمایش استان از مهم‌ترین این نظرات بود.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی البرز ادامه داد: کمبود اعتبار بخش پژوهش و نرخ بالای تسهیلات از جمله مسائلی بود که توسط اکثر نمایندگان حاضر در این جلسات مطرح شد. متاسفانه درحال حاضر پروژه‌های با اعتبار بالای ۵۰ میلیون تومان به سختی در استان اجرایی می‌شود و وقتی بودجه مناسب برای انجام این پروژه‌ها نباشد نمی‌توان انتظار داشت که در این حوزه پیشرفت خاصی صورت بگیرد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات حوزه تولید مشخص شده‌اند و تقریبا تمام دستگاه‌های اجرایی ضعف‌های حوزه خود را می‌شناسند آنچه که حائز اهمیت است برداشتن گام برای رفع این موانع است که متاسفانه تاکنون در این بخش اقدامات قابل قبولی انجام نشده است.

این مسئول بیان کرد: هرچند این کارگاه نمی‌تواند راهکار عملیاتی برای رفع موانع تولید پیش‌روی فعالان این حوزه بگذارد اما حداقل سازوکاری ایجاد کرده است که مشکلات اجرایی بخش تولید به صورت نظری در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

اسماعیل‌زاده توضیح داد: تمام تلاش‌ها باید به سمت رفع چالش‌ها و موانع پیش برود و خوشبختانه در این دو کارگروهی که تاکنون برگزار شده دستگاه‌های اجرایی باتوجه به ظرفیت‌هایشان اعلام آمادگی کرده‌اند تا راهکارهای رفع موانع تقویت شود.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی البرز تصریح کرد: در بحث ارائه راهکارها اولین قدم جلوگیری از تکرار گذشته است که دراین قسمت پژوهش وارد میدان می‌شود. باید سازوکاری ایجاد شود که به مسائل پژوهشی در حوزه تولید اهمیت بیشتری داده شود اگر می‌خواهیم تغییری در این حوزه ایجاد کنیم باید روش‌هایمان را نیز تغییر دهیم.

وی گفت: تشکیل بررسی کمیته ملی ابداعات و اختراعات برای شناسایی اختراعات، تشکیل کمیته بررسی مشکلات صنایع، اجرای دوره برای مشاغل جدید که جهاددانشگاهی واحد البرز توانسته با ایجاد مرکز مشاغل خانگی گام کوچکی در این راه بردارد، اتصال تولیدکنندگان با بازار خارجی، تشکیل کارگروه تولید از حمایت‌کنندگان داخلی و توجه به اقتصاد دانا محور از موارد دیگری است که باید در این حوزه به آن پرداخته شود.

مدیر گروه پژوهشی آسیب‌‎شناسی اجتماعی جهاددانشگاهی البرز، تاکید کرد: برای رفع موانع تولید ما باید فاصله بین دانشگاه و صنعت را کم کنیم. برای تحقق این هدف در نظرداریم بعد از پایان هفته پژوهش با نظر آرا این کارگروه ادامه‌دار باشد و تمام اعضای این کارگروه هرازچندگاهی به صورت حضوری یا وبیناری دور هم جمع شوند و نقطه نظراتشان را بیان کنند. هرچند هفته پژوهش و برگزاری کارگاه‌هایی با این موضوع می‌تواند تلنگری برای توجه به مسائل حوزه تولید باشد اما نباید به این اتفاق بسنده کنیم . اگر می‌خواهیم مشکلات این حوزه به صورت جدی حل شود باید همه پای کار بیاییم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha