• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400091612171
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان:

دانشجو می‌تواند گره‌های کشور را باز کند

دانشجو می‌تواند گره‌های کشور را باز کند

ایسنا/اصفهان سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: دانشجوی آگاه، با بصیرت، پرتلاش و پر امید، می‌تواند بسیاری از گره‌های کشور را باز کند، مسئولان را به حرکت وادار کند و نقش روشنگری برای دیگر مردم جامعه را به عهده بگیرد.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره روز ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو را می‌توان نماد بصیرت و آگاهی این قشر از جامعه و پاسداشت استکبارستیزی و ایستادگی در برابر قلدرهایی دانست که می‌خواهند دنیا را به استثمار بکشند. حرکت آن روز دانشجویان و خون آن عزیزانی که در سال ۱۳۳۲ ریخته شد ناشی از روحیه عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی دانشجویان است و هرسال پیام آگاهی، آزادگی و استقلال‌طلبی را به جامعه و کشور مخابره می‌کند.

وی افزود: سؤال مهم اینجاست که آیا در دنیای امروز مستکبران و آن قلدرهایی که می‌خواهند بر جهان سلطه یابند دیگر وجود ندارند؟ آیا دیگر لشکرکشی به کشورها، تجاوز و غارت ملت‌ها و دخالت مستقیم و غیرمستقیم در امور کشورها توسط آمریکا و ایادی آن وجود ندارد؟ می‌بینیم که همچنان آن خوی به استثمار کشیدن ملت‌ها در آنها وجود دارد و خوش خیالی‌ است که گمان کنیم آنها تغییر رویه داده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: بنابراین باید پیام روز دانشجو هرسال به جامعه رسانده و یادآوری شود که آمریکا در این کشور کودتا کرد و دولت یک ملت را سرنگون ساخت و دانشجویانی که چند ماه بعد به سفر معاون رییس جمهور دولت کودتاگر معترض شدند، پاسخشان گلوله بود. پس زنده نگاه داشتن این روز در حقیقت زنده نگاه داشتن بخش مهمی از تاریخ مبارزاتی این قشر از جامعه برای آیندگان است.

شاکران گفت: دانشجوی آگاه، با بصیرت، پرتلاش و پر امید، می‌تواند بسیاری از گره‌های کشور را باز کند، مسئولان را به حرکت وادار کند و نقش روشنگری برای دیگر مردم جامعه را به عهده بگیرد. یک دانشجو اگر وظیفه خود را بشناسد و جایگاه ارزشمند خود را درک کند، می‌توان نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان، خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه از این ظرفیت بزرگ نیروی انسانی در دانشگاه‌های ما به درستی استفاده نمی‌شود. با ارتباط صحیح دانشگاه با سازمان‌های تصمیم‌گیری و همچنین اجرایی و صنعتی کشور، می‌توان این ظرفیت عظیم را به کار گرفت تا هم به بخش‌های مختلف کشور کمک کنند و هم در این فرآیند مدیران و متخصصان با تجربه‌ای برای آینده کشور تربیت شود. این امر هم یک امر مدیریتی است و با یک اصلاح رویکرد مدیران بالادستی کشور به راحتی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha