• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400091713279
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد:

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

ایسنا/یزد استاندار با بیان این که با بیان این که آرمان‌گرایی، عدالت خواهی و آزاد اندیشی باید در راس مطالبات و پیگیری های دانشجویان باشد، از دانشجویان خواست با ارزیابی عملکرد مدیران، احصاء مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف و پیگیری آن‌ها، به توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

«مهران فاطمی» در نشست بزرگداشت روز دانشجو که در محل دانشگاه یزد و با حضور دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد، با بیان اینکه  آرمان گرایی، عدالت خواهی و آزاد اندیشی، باید در راس مطالبات و پیگیری های دانشجویان قرار گیرد، گفت: دانشجویان استان باید با جدیت مسئله ی حضور جدی و موثر در فضای دانشگاه، استان را دنبال کنند و در این حوزه در کشور سرآمد باشند.

وی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به تشکل های دانشجویی و لزوم فراهم سازی فضای دانشگاه ها برای نقد، گفتگو و آزاداندیشی این تشکل ها، اظهار کرد: تاکنون بارها در این خصوص به روسای دانشگاه ها تذکر داده شده که فضا را برای حضور فعالانه ی دانشجویان فراهم و به گونه ای عمل کنند تا ورود به تشکل های دانشجویی، یک امتیاز محسوب شود اما متاسفانه راه زیادی تا تحقق این مهم و نقطه مطلوب مد نظر  وجود دارد.

استاندار یزد در ادامه بر فعالسازی کمیسیون دانشجویی استانداری توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی تاکید کرد و ضمن استقبال از مطالبات آرمان گرایانه ی دانشجویان مبتنی بر فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، گفت: انتظار می رود دانشجویان برای نگاه عدالت محور به موضوعات، به مطالعه اصول قانون اساسی بپردازند و با ارزیابی عملکرد مدیران، احصاء مسائل و مشکلات بخش های مختلف و پیگیری آن ها، به توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تنش آبی استان و مسائل مربوط به خط اول انتقال آب استان؛ به عنوان محور مشترک بیانات و مطالبات دانشجویان یاد کرد و افزود: در راستای تبیین اقدامات و فعالیت های استان پیرامون مسائل حوزه آب، جلسه ای با حضور مدیران حوزه آب استان و دانشجویان برگزار خواهد شد و در مقابل انتظار داریم در صورت عدم اقناع دانشجویان نسبت به عملکرد مدیران و دستگاه های استان، به عملکرد آن ها کارت زرد و قرمز داده و ذیل آن پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دهند.

استاندار با بیان اینکه در پیگیری و حل مسائل و مشکلات باید به مصلحت بزرگی به نام منافع ملی توجه شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت اقتضائات منافع ملی در پیگیری امور، نیروهای ضد انقلاب بر مطالبات مردم سوار شده و مسائل را به نفع خود، و نه به نفع گروه مطالبه گر به پایان خواهند رساند.

فاطمی در ادامه به پیگیری مجدانه مسائل مربوط به خط اول انتقال آب استان از مجاری قانونی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین استان اعم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین، دو جلسه ویژه شورای امنیت،  تشکیل و تصمیمات خوبی برای برقراری امنیت خط انتقال آب اتخاذ شد.

وی با اشاره به دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل حوزه آب کشور و عزم دولت برای حل مسائل استان ها، اظهارداشت: در این راستا تاکنون 6 جلسه با حضور مسئولین کشوری و استانداران استان های چهارمحال بختیاری، اصفهان، خوزستان و یزد برگزار شده و برنامه های زیرساختی خوبی در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای استان ها دیده شده است.

استاندار ادامه داد: نتیجه اجرای برنامه های زیرساختی تعریف شده، تامین آب شرب پایدار برای استان یزد، حل دغدغه های آبی و بحث معیشت کشاورزان استان اصفهان و حل مسائل و مشکلات استان های چهارمحال بختیاری و خوزستان است.

فاطمی با بیان اینکه ماحصل پیگیری های مسائل حوزه آب، اتخاذ تصمیمات در بالاترین سطح نظام بود، اظهارداشت: برنامه های خوبی برای استان ها دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد طراحی سامانه ای جهت ثبت میزان فراگیری برخی از مشکلات با امضای الکترونیکی افراد را ارائه داد و خاطرنشان کرد: در صورتیکه حدود 500 نفر یا تعداد بیشتری از افراد خواستار پیگیری و حل یک مسئله یا مشکل باشند، قول میدهم متناسب با جنس موضوع؛ معاون مربوطه را ملزم به مسئله یابی، پیگیری و حل آن موضوع در حد توان و مقدروات استان کنم.

استاندار با بیان اینکه بر اینکه انتخابات پایان مشارکت مردم در  کشور نیست بلکه شروع مشارکت مردم است، از نگاه ویژه استان به استفاده از نظرات مشورتی کارشناسی شده برای حل مشکلات استان خبرداد.

فاطمی در ادامه به یکی از دغدغه های دانشجویان حاضر در این نشست، در خصوص پیگیری مسائل مربوط به معلمین خرید خدمت اشاره کرد و به تشریح برنامه های استان برای حل مشکلات این قشر با استفاده از ظرفیت خیرین و لزوم حل این مسئله به صورت اساسی و در سطح کشور پرداخت.

وی در بخش پایانی سخنانش با دعوت از مجموعه های دانشجویی برای مشارکت در امر بازنگری سند آمایش استان؛ با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، خاطرنشان کرد: به هر یک از مجموعه های دانشجویی که بتوانند بهترین نظرات را ارائه کنند و این نظرات، نظرات کارشناسی شده یِ قابل قبول توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی باشد 50 میلیون تومان جهت کمک به انجام فعالیت های آن مجموعه، ارائه خواهد شد.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دانشجویان باید همواره دغدغه داشته باشند گفت: به فرمایش رهبر انقلاب دانشجویان باید در همه صحنه ها و در چارچوب فعالیت های دانشگاه حضور داشته باشند و ما هر گونه حمایت و همراهی را از قشر دانشجو خواهیم کرد و موافق باز بودن فضای انتقاد هستیم و به باز بودن فضای سیاسی در دانشگاه معتقد هستیم زیرا که انتقاد باعث ساختن جامعه و مسئولان می شود.

«محمدرضا حداد زاده» داستان یزد هم افزود: فضای مجازی با جدیت در این مسیر فعالیت می کند که برخی  دانشجویان را به آینده ناامید کند و این اتفاق نیست بلکه جریانی است که با برنامه ریزی و بودجه داخلی و خارجی اتفاق می افتد و این القا را دارد که آینده سیاه و ناامید کننده است لذا در صدد هستند آنها بی انگیزگی ایجاد کنند.

گفتنی است؛ دانشجویان در این نشست به مشکلاتی از قبیل بیمارستان دامپزشکی اردکان، مشکل آب یزد، گام دوم انقلاب، مشکل اقتصادی در کشور و تورم بالای ۵۰ درصد و ورود جوانان به عرصه مدیریت، پرداختند.

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

دانشجویان عملکرد مدیران را ارزیابی کنند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.