• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400102517873
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

هرمزگان باز هم بارانی می شود/یکشنبه و سه شنبه اوج بارش‌ها

هرمزگان باز هم بارانی می شود/یکشنبه و سه شنبه اوج بارش‌ها

ایسنا/هرمزگان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: بارش باران طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان به ویژه  نیمه شرقی پیش بینی می شود

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان، افزود: از امروز شنبه تا روز سه شنبه هفته جاری، فعالیت سامانه‌ی بارشی برروی استان پیش بینی می‌شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه شدت بارش این سامانه طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان به ویژه  نیمه شرقی استان پیش بینی می شود، اظهار کرد: از نظر زمان وقوع بارش، ۸۰ درصد بارش های این سامانه در مناطق مختلف استان، طی زمان‌های متناوب پیش بینی می شود و به صورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی دهد.

سی سی پور اضافه کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه ها  و سدها در تمامی شهرستان ها و مناطق مستعد استان توصیه می شود.

وی بیان کرد: دریا نیز طی این مدت، ابتدا با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه، ۲۸ دی، تا پایان هفته ی آینده با وزش تندبادهای غربی بطور کامل، مواج خواهد شد. توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: از نظر دمایی، بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بوده ایم که در طول روز نیز به دلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد. با خروج سامانه‌ی بارشی از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دمای کمینه ( ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس) مورد انتظار است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha