• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400102619226
  • خبرنگار : 50225

فرمانده قرارگاه راهیان نور:

جوانان در مقابله با چهره جدید دشمنان اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده‌اند

جوانان در مقابله با چهره جدید دشمنان اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده‌اند

ایسنا/خوزستان فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: با وجود گذشت چند دهه از دفاع مقدس و تغییر جبهه دشمن از صدام بعثی به داعش، جبهه النصره و آمریکا و استکبار جهانی، همان جوانانی که در دفاع مقدس از انقلاب و کشور دفاع کردند در مقابله با چهره جدید دشمنان اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده‌اند.

سردار سید قاسم قریشی در آیین افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی که امروز (۲۶ دی‌ماه) در یادمان شهدای شلمچه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و یادآوری دوران دفاع مقدس در منطقه خوزستان اظهار کرد: دشمن تا نزدیکی شوش و دزفول و تا دیواره‌های اهواز پیش آمده بود به گونه‌ای که سپنتا، کارخانه نورد و نخستین خانه‌های اهواز در تیررس مستقیم سلاح‌های سبک و تک‌تیراندازهای دشمن قرار داشت. رزمندگان برای آزاد کردن وجب به وجب این منطقه با ایثار و جان‌فشانی تلاش کردند و موفق به فراری دادن و شکست دشمن شدند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر اصلی و تابلوی بزرگ حماسه و مقاومت ملت ایران بود، افزود: در انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس و در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب، حضور مردم نتیجه امور را به نفع انقلاب و نظام تغییر داد و در این بین نوجوانان و جوانان نقش اصلی را ایفا کردند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: از حدود نیم قرن عمر انقلاب، بخشی در مبارزه با دشمنان انقلاب گذرانده شد که در این مبارزه جوانان نقش ویژه‌ای داشتند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مخاطب اصلی حضرت آقا جوانان هستند.

وی بیان کرد: مسیر دفاع مقدس و راهیان نور که رهبری از آن رزق الهی و معنوی، معدن طلا و گنجینه یاد می‌کنند، می‌تواند به عنوان ره‌توشه و شارژ اصلی برای ملت به کار بیاید زیرا دفاع مقدس بزرگ‌ترین تابلوی "ما می‌توانیم" بود.

قریشی افزود: در دفاع مقدس استکبار جهانی به صحنه آمد و با همه تجهیزات و امکانات مدرن شرق و غرب در پشت صدام بعثی درآمدند. شاهد محاصره‌های نظامی و اقتصادی و تجهیز دشمن بعثی به انوع سلاح‌ها نیز بودیم به گونه‌ای که می توانیم از ارتش صدام به عنوان آلبوم و نمایشگاه سلاح‌های شرقی و غرب نام ببریم. این در حالی بود که رزمندگان ما از دست یافتن به سلاح‌های انفرادی و تامین فشنگ کلاشینکف و ژ۳ محروم بودند و دشمن در دادن سیم خاردار برای دفاع در برابر دشمن بعثی نیز ما را مورد تحریم قرار داده بود.

وی گفت: با وجود حمایت استکبار از دشمن بعثی، جوانان و فرزندان این انقلاب و مردم با هدایت و فرماندهی ولی فقیه در دفاع مقدس حضور یافتند و با ایثار، حماسه‌آفرینی و خلاقیت آن‌ها، دشمن بعثی شکست خورد و در نهایت این موضوع منجر به تفکری شد که بخش مهمی از آن در دفاع مقدس و به ویژه در عرصه راهیان نور م‌ تواند راهگشا و کارگشا در همه عرصه‌ها باشد؛ به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود همه تلاش‌های فرهنگی و تهاجمی دشمن در جبهه نرم در دهه ۷۰ و ۸۰ با راهیان نور پاسخ داده شد و شهید حججی را به عنوان ثمره راهیان نور به ما معرفی می‌کند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: با وجود گذشت چند دهه از دفاع مقدس و تغییر جبهه دشمن از صدام بعثی به داعش، جبهه النصره و آمریکا و استکبار جهانی، همان جوانانی که در دفاع مقدس از انقلاب و کشور دفاع کردند در مقابله با چهره جدید دشمنان اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده‌اند. از طرفی افراد بزرگ و برجسته مانند دانشمندان هسته‌ای و شهید احمدی روشن نیز نتیجه این تفکر فناورانه راهیان نور بودند.

قریشی بیان کرد: دشمنان ما به سرکردگی آمریکا و همراهی اروپا یعنی جهان غرب نه تنها در دفاع مقدس بلکه در عرصه‌های مختلف با حضور همه‌جانبه خود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش داشتند این نهال تازه غرس شده توسط حضرت امام(ره) را نابود و نوزاد تازه متولد شده را فرعون‌وار ذبح کنند؛ دشمنان اسلام نه تنها نتوانستند به این هدف خود برسند بلکه انقلاب اسلامی موفق شد علاوه بر شکست دشمن در جبهه سخت و نظامی، ارتقای نظامی ایران را از کشوری که با حمله صدام بسیاری از شهرها از دست داد، رقم زد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: ایران نه تنها دشمن را از خاک خود بیرون کرد بلکه امروز هزاران کیلومتر آن طرف‌تر دشمنان خود را مورد تعقیب قرار می‌دهد. با اعتقاد به "ما می‌توانیم" و تحت هدایت و مدیریت ولی فقیه و تدابیر الهی آن حضرت، در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی به اوج رشد و بالندگی رسیده‌ایم و این در حالی است که ایران از همه ابعاد علمی، فنی و اقتصادی در تحریم کامل قرار داشت.

وی افزود: در سال آغاز انقلاب اسلامی نه تنها از نظر نظامی تحت فشار قرار گرفتیم بلکه  دشمن می‌دانست از نظر علمی، فنی و اقتصادی کاملا به غرب و اروپا وابستگی داریم. به جز مشتی صنایعی که تنها قادر به مونتاژ ماشین‌آلات بودند، چیزی نداشتیم و حتی قادر به تولید ابزارهای پیش‌پا افتاده مانند سلاح‌های سبک نبودیم بنابراین دشمن فکر می‌کرد با محاصره ما را به زانو در می‌آورد اما ملت رشید ایران با هدایت ولی فقیه دشمن را شکست داد و در ابعاد مختلف علمی رشد و بالندگی پیدا کرد و امروز با بسیاری از کشورهای دنیا در حال رقابت است.

قریشی گفت: به طور نمونه در زمینه پزشکی وابستگی در حدی بود که نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی را توسط پزشکان و پرستاران هندی، پاکستانی و بنگلادشی‌ها تامین می‌کردیم اما امروز در مبارزه با سرطان، پیوند اعضا و جراحی‌های مختلف در سطح چند کشور اول دنیا هستیم. در گذشته حتی در نصب دکل‌های برق، ساخت سلول‌های گندم و احداث پل‌های ابتدایی محتاج کشورهای غربی بودیم. برای اداره پالایشگاه و اداره ارتش نیز محتاج بیگانه بودیم. ارتش ایران توسط 60 هزار مستشار آمریکایی اداره می‌شد و سلاح‌ها توسط غرب و اروپا تامین می‌شد اما امروز در اقصی نقاط ایران شاهد رشد نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌هایی هستیم که مانند جنگل عرصه این خاک و بوم را در برگرفته است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر نیروهای فنی و پیمانکاران ایران وارد میدان رقابت مناقصه‌های جهان شوند، جزو برنده‌های اول خواهند بود.

وی افزود: اگر دیروز دشمن ما را تحریم می‌کرد که سلاح‌های ابتدایی مانند گلوله کلاشینکف، ژ3 و آر پی جی به ما نرسد، امروز ما را تحریم می‌کند تا به کشورهای مستضعف موشک و پهپاد ندهیم و برای کشورهای دیگر سد و پالایشگاه نسازیم. قبلا دشمنان ما را مورد تحریم واردات بنزین قرار می‌دادند اما امروز مار را در صادرات بنزین تحریم می‌کنند.
قریشی بیان کرد: دیروز روسای جمهور آمریکا می‌گفتند ایران پایش را روی منافع ما قرار داده و منافع ما را در خلیج فارس مورد تهدید قرار داده است امروز می‌گویند اجازه نمی‌دهیم ایران منافع خود را در کشورهای مختلف دنیا  و مناطق دور دست به دست بیاورد.

وی گفت: زمانی که از دفاع مقدس سخن می‌گوییم به این دلیل است که دفاع مقدس آغازی برای شعار و عملی کردن "ما می‌توانیم" بود. اگر دشمن به ترور روی می‌آورد و بزدلانه و جنایت‌کارانه دانشمند هسته‌ای ایران و

سردار سلیمانی که مهمان رسمی کشور عراق بود، را ترور می‌کند به دلیل شکست‌های متعدد و درماندگی است. البته شهادت سردار سلیمانی به دست جنایت‌کارترین آدم‌های عالم افتخار بزرگی برای این شهید است.
فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: اگر رهبری بر راهیان نور تاکید دارد برای این است که این حرکت موجب حفظ آمادگی و توانمندی و تزریق روحیه خودباوری و بالندگی برای عرصه‌های مور نیاز انقلاب و کشور است. رمز موفقیت ما در این صحنه در امامت و ولایت و دیگری در امت بوده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha