• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400102820850
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه هجدهم نرخ بیکاری کشور را دارد

استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه هجدهم نرخ بیکاری کشور را دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه نرخ بیکاری در بین استان های کشور رتبه هجدهم را دارد.

آیت الله ارمغانی در نشست با رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دغدغه فعلی ما در استان و دولت سیزدهم اشتغال است.

وی با اشاره به طرح زیست بوم اشتغال کشور و فعال سازی شورای عالی اشتغال اظهارکرد: قرارگاه اشتغال در کشور تشکیل شده است که جهاددانشگاهی نیز عضو این قرارگاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طرح زیست بوم اشتغال کشور دستگاههای اجرایی ایجاد اشتغال می کنند و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ کننده است تا هدر روی منابع و اعتبارات صورت نگیرد این طرح در قالب استانی، منطقه ای و ملی اجرا می شود

ارمغانی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۹ درصد است، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نرخ بیکاری در بین استان های کشور رتبه هیجدهم را دارد.

وی ادامه داد: برنامه و اولویت ما حمایت از طرح های و واحدهای تولیدی غیرفعال، نیمه فعال و با فعالیت زیر ظرفیت است و دنبال هستیم که اعتبارات و حمایت ها به سمت این طرح ها و واحدها سوق داده شوند تا بتوانیم استفاده بهتر کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره ایده های اشتغال زا و کارآفرینی در استان خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره بهمن ماه ۱۴۰۰ در جهت استفاده از ایده ها و طرح‌های اشتغالزا در استان برگزار می شود.

ارمغانی با بیان اینکه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را در سطح استان در دستور کار داریم، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال ۹۷ ، ۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و چهار میلیارد تومان در سال ۹۹ بوده است که این اعتبارات استان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

وی اظهارکرد: در زمینه های مختلف از جمله آموزشی و پژوهشی می توانیم با جهاددانشگاهی همکاری تعامل بیش از پیش داشته باشیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه هیجدهم نرخ بیکاری کشور را دارد

همچنین سید داود موسویان، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از مشکلات استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: در این استان و در قالب مشاغل خانگی طرح‌های مختلفی از جمله گیاهان دارویی، مرغ محلی، صنایع غذایی و صنایع دستی درآمدزایی و استغالزایی خوبی می توانند داشته باشند.

وی افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی چابک است که می تواند در حوزه های مختلف به کمک دستگاههای اجرایی بیایید و کار های بر زمین مانده استان را اجرایی کند.

موسویان اظهارکرد: جهاددانشگاهی آماده همکار و تعامل بیشتر با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرشنان کرد: طرح مشاغل خانگی برای ۵۵ هزار نفر در سطح کشور در سه فاز شناسایی، توانمند سازی و فروش و بازار یابی اجرا می شود که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان ۱۵۰۰ نفر بود که ۱۸۰۰ نفر شناسایی و ثبت نام کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه هیجدهم نرخ بیکاری کشور را دارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha