• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400102921762
  • خبرنگار : 50046

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی:

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تصویب شد

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تصویب شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بجنورد پس از پیگیری های مکرر، در یکصدو ششمین جلسه شورای پژوهشی تایید و تصویب شد.

سیاوش وحدت در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بررسی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از جمله مواردی بود که در دستور کار شورای پژوهشی مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور قرار داشت که طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تصویب شد.

وی افزود: عملیات اجرایی و سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی باید با رعایت قوانین طرح جامع مصوب همان منطقه ویژه انجام شود و طرح جامع هر منطقه ویژه اقتصادی ابتدا باید به تایید هیئت وزیران برسد که این طرح‌ها به پیشنهاد شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مطرح می‌شوند. 

وی عنوان کرد: این طرح شامل ویژگی‌هایی از جمله تعیین چشم‌انداز، هدف و راهبرد، جانمایی و تدقیق کابری‌ها و صنایع پیشنهادی در منطقه ویژه، بررسی ویژگی‌های آب و برق و سوخت منطقه ویژه بررسی فرصت‌ها و پتانسیل‌های آن و ... است.

وحدت با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کرده که باید مناطق ویژه اقتصادی براساس طرح جامع مصوب مجوز صادر کنند، اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد دارای مزایای قانونی از جمله آزادی کامل ورود وخروج سرمایه ، سود ویژه و منافع حاصل از فعالیتهای اقتصادی و تولید برای سرمایه های خارجی وسرمایه ایرانیان با منشاء خارجی مطابق قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی می باشد

وی گفت: مشوق های ویژه ای نیز برای متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد وجود دارد از جمله  واگذاری زمین  به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط ۳۰ ماهه امکان پذیر است.

منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با مساحت  ۳۵۵  هکتار می باشد که امکانات زیربنایی در  ۴۹ هکتار از فاز اول این منطقه هم اکنون قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در بخشهای صنعتی، آموزشی و خدماتی می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha