• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400102922416
  • خبرنگار : 50427

رئیس شورای شهر یزد:

فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید صیانت شود

فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید صیانت شود

ایسنا/یزد رئیس شورای اسلامی شهر یزد بر صیانت از فرهنگ دینی و انقلابی این شهر تاکید کرد.

"غلامحسین دشتی" رئیس شورای اسلامی شهر یزد در صحن علنی شورای شهر که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: صیانت از فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید در اولویت فعالیت های ما باشد.

وی افزود: دغدغه آب و محیط زیست و فضای سبز از مسائل مهم دیگر است و تغییر رویکردها در توسعه صنعتی و توجه به صنعت پاک و همچنین تعیین محدوده شهر برای جلوگیری از رشد بی رویه برخی از اقدامات در دستور کار این شورا خواهد بود و امیدواریم برنامه جامع استان در افق ۲۰ ساله تدوین شده تا وظایف  همه دستگاه ها مشخص شود.

فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید صیانت شود

"مرتضی شایق" عضو شورای اسلامی شهر هم در این نشست گفت: طرحهایی مثل میدان میوه و تره بار و همچنین کشتارگاه صنعتی از گذشته با پول مردم ساخته شده که متاسفانه در سال های گذشته نسبت به احداث کشتارگاه صنعتی در مهریز و میدان میوه و تره بار در شاهدیه اقدام شد که اکنون هر دو این اماکن با ضرر دهی شهرداری مواجه است لذا درخواست داریم نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام و از هدر رفتن سرمایه مردم در شهرداری یزد جلوگیری شود.

"فاطمه زارع بیدکی" دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست گفت: مدیریت فرهنگی باید با راهنمایی و اقدام قانونی همراه باشد و متاسفانه وضعیت فرهنگی بسیار نگران کننده است.

وی افزود: همچنین نسبت به کاهش خطرات زیست محیطی و کاهش آلایندگی ها اقدام بیشتری باید صورت گیرد.

فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید صیانت شود

"عزیزالله سیفی" نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: شهر موجود زنده است و اگر نسبت به اصلاح معابر شهری و همچنین تکمیل شریان های حیاتی شهر اقدامی صورت نگیرد قطعا در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: چندین طرح به دلیل عدم همکاری ارگان ها بلاتکلیف مانده و برای آسفالت معابر در سطح شهر نیز نیاز به حمایت استانداری داریم تا در مورد اختصاص قیر وآسفالت در این زمینه مساعدت صورت گیرد.

"محمدمهدی نیکونژاد" عضو شورای اسلامی شهر یزد هم اظهار کرد: باید نسبت به درآمدهای پایدار شهری و مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های عمرانی برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد که از استاندار محترم درخواست داریم در این زمینه با تفویض اختیار لازم و همچنین دستور به ارگان ها جهت همکاری بیشتر با شهرداری اقدامات لازم را مبذول نمایند.

"فخرالسادات خامسی"  عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز گفت: متاسفانه مدیریت واحد شهری وجود ندارد، در حالی که در همه مشکلات نگاه مردم به شهرداری است و همین باعث عدم رضایت شهروندان می شود.

فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید صیانت شود

"بی بی فاطمه حقیرالسادات" عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست گفت: عنوان های زیادی که همچون شهر میراث جهانی برای یزد کسب شده به دلیل زندگی مردم و همچنین زنده بودن بافت تاریخی است در حالی که متاسفانه الان صدور مجوزهای بوم گردی و هتل به صورت بی رویه باعث تخلیه مناطق مسکونی شده و بسیاری از آنها مخروبه و مورد سکونت اتباع خارجی قرار می گیرد .

پارساییان هم افزود: در مورد ریل راه آهن که در داخل شهر قرار دارد و قرار بود جابجا شود، هیچ اقدامی نشد و در مورد شرکت نفت نیز مقرر بود این محل منتقل شود اما درخواست ایجاد لوله جدید را دارند و اگر نجابت یزدی ها باعث سکوت در برابر این موارد شود درآینده ای نزدیک وضعیت آلایندگی الان اردکان و میبد را در یزد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رودخانه مرکزی یزد با توجه به اینکه سیل خیز بوده و دارای مسیری از داخل شهر بوده، متاسفانه بخشی از آن فروخته شده و اگر خدای نکرده با سیل مواجه شویم با وضعیت خطرناکی مواجه خواهیم بود چون سیل مسیر خود را طی خواهد کرد و لذا درخواسنت داریم مسیل رودخانه یزد که بخشی از آن آزادسازی و اقدام شده در دستور کار قرار گرفته و ادامه یابد.

حجت الاسلام "سید ناصر حیدری" ادامه داد: برخی ادارات دولتی فکر می کنند بدهی شهردای از این جیب به آن جیب است و پول دولتی است در حالی که این پول مردم است متاسفانه اکنون شهرداری حتی از آسفالت معابر که ساده ترین کارها است، عاجز شده و تقاضای دستور استاندار برای استیفای حق قانونی مردمی است.

"سید محمد رستگاری" فرماندار یزد در این نشست گفت: به جهت رفع مشکلات و همچنین معضلاتی که  در شهر یزد وجود دارد، نشست های متعددی همراه با بازدیدهای زیادی با حضور دستگاه های مرتبط و مجموعه شهرداری و شورای شهر یزد انجام شده و مواردی همچون ساماندهی مجموعه امیرچقماق، بدنه سازی محور تاریخی ، محور بازار سنتی، ساماندهی مسیل شهر یزد، ساماندهی اتباع بیگانه، طرح جامع ترافیک، طرح مجموعه فرهنگی مذهبی مسجد ملااسماعیل و محیط پیرامون، از مهمترین اقداماتی است  که در حال پیگیری است .

فرهنگ دینی و انقلابی شهر یزد باید صیانت شود

"ابوالقاسم محی الدینی" شهردار یزد هم اظهار کرد: امیدواریم با تصویب طرح جامع شهری و هماهنگی که بین دستگاه های اجریی به وجود خواهد آمد شاهد حذف موازی کاری ها و همچنین عدم هماهنگی ها در امور شهری باشیم چرا که در نهایت همه ثمرات این هماهنگی و یک دست شدن مدیریت شهری به مردم خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha