• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400110301629
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در کرمانشاه جای کار زیادی داریم

در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در کرمانشاه جای کار زیادی داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خام فروشی محصولات کشاورزی را از عمده مشکلات کشاورزان استان عنوان کرد و گفت: محصولات مهمی مثل زیتون، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی در استان تولید می شود که باید این محصولات فرآوری و جلوی خام‌فروشی آن‌ها گرفته شود.

سعید کریمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه صنایع تبدیلی استان در بخش کشاورزی به سه دسته واحدهای فرآوری، بسته بندی و نگهداری تقسیم می‌شوند، گفت: در حالی که  ظرفیت واحدهای فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان بیش از تولیدات سالانه استان است، اما در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی کمبودهایی داریم.

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت واحدهای فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان که تاکنون از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن مجوز گرفته اند 5.3 میلیون تن است، گفت: با توجه به آمار 5.1 میلیون تنی تولیدات سالانه استان، هرچند بیشتر از تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان واحدهای صنایع تبدیلی داریم، اما بخش زیادی از ظرفیت های موجود به ذخیره سازی محصولات کشاورزی تولیدی در استان و سایر استان ها اختصاص پیدا کرده و در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی خیلی جای کار داریم.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از تولیدات کشاورزی استان خام‌فروشی شده و ارزش افزوده چندانی از قِبَل تولیدات کشاورزی عاید استان نمی‌شود، گفت: سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در قالب ایجاد مشاغل خرد خواهد توانست نقش مهمی در ایجاد اشتغال با توجه به آمار بالای بیکاری استان داشته باشد.

کریمی ادامه داد: در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی مثل سیب زمینی، زیتون، گوجه فرنگی، گوشت، علوفه، خوراک آبزیان و... در استان کمبود داریم که نیازمند ورود سرمایه گذاران  برای ایجاد واحدهای فرآوری در این حوزه ها هستیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به پروژه های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان داشت و افزود: احداث واحدهای جدید به منظور فرآوری محصولات کشاورزی حداقل به ظرفیت ۱۰۰هزار تن، توسعه واحدهای فعلی به ظرفیت ۳۰هزار تن، احیاء پنج واحد واحد راکد و فعال سازی کامل واحدهای نیمه فعال از جمله برنامه های در دست اجرا در استان در حوزه توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: این برنامه ها هم اکنون در حال اجرا بوده و بخش اعظمی از آنها حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ پرونده با نیاز تسهیلاتی بالغ بر هزار میلیارد تومان در استان در انتظار تسهیلات بوده که پیشرفت فیزیکی این طرح ها از پنج تا ۸۰ درصد می باشد و در صورت تامین، تخصیص و پرداخت تسهیلات به این طرح ها شاهد جهشی بی سابقه در صنایع تبدیلی  استان خواهیم بود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha