• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400110402457
  • خبرنگار : 50286

امام جمعه جیرفت:

تضعیف روحیه ملت انقلابی ایران خیال خام دشمن است

تضعیف روحیه ملت انقلابی ایران خیال خام دشمن است

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت پیروزی جمهوری اسلامی را در صحنه های بین المللی مرهون خانواده های شهدا دانست و گفت: مقاومت و صبر، خیال خام دشمن برای تضعیف روحیه ملت انقلابی ایران اسلامی را بر باد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  "میثم تارم" امام جمعه جیرفت امروز چهارم بهمن ماه  در آیین گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان گفت: آیات قرآن کریم، روایات و سیره پیامبر(ص) از مقام استثنایی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حکایت دارد و آیه مباهله یکی از آیات قرآنی است که جایگاه حضرت فاطمه(س) را تبیین می‌کند.
وی افزود :خاتم الانبیاء(ص) برای مباهله، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به همراه خود برد و اسقف اعظم مسیحیان نجران با دیدن این صحنه اذعان داشت که اگر این جمع دعا و یا نفرینی کنند قطعا از جانب خدا اجابت خواهد شد و از مباهله کنار کشیده و تسلیم شدند.

تارم در باب تکریم جایگاه زنان و مادران در جامعه اسلامی اظهار کرد: هر آنچه برای زنان از ابتدا تا انتهای خلقت از کرامت و فضایل وجود داشته به صورت یکجا در وجود حضرت فاطمه(س) وجود دارد و در این آیه خطابی گواه بر این مدعا استفاده شده است.
امام جمعه جیرفت با این توضیح  که مادران، خواهران و همسران شهدا و ایثارگران به خواست خداوند توانسته‌اند به حضرت کوثر(س) اقتدا کنند، گفت: همانگونه که حضرت فاطمه(س) مدافع ولایت و امامت بود، مادران و همسران شهدا و ایثارگران نیز به تأسی از آن حضرت(س) دشمن را ناامید کرده و تاریخ‌ساز شدند.
وی با تمجید از روحیه مقاومت و صبر مادران شهدا، گفت:مقاومت و صبر خیال خام دشمن برای تضعیف روحیه ملت انقلابی ایران اسلامی را بر باد داد و عامل پیروزی در تمام صحنه‌های بین المللی، خانواده‌های شهدا هستند و حقیقتا شهدا مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha