• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400111713066
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

ایسنا/مرکزی آئین تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی و با حضور جمعی از دانشگاهیان در گلزار شهدای اراک برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی امروز یکشنبه ۱۷ بهمن در این آئین با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، علیرغم تمامی مشکلات اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم باید برای رشد و تغییر تلاش کرد تا خداوند نیز نصرت خود را با ما همراه کند و این مهم در تاریخ انقلاب مردم ایران به خوبی نمایان است.

وی با بیان اینکه شاید در مقاطعی شاهد فراز و نشیب‌هایی بوده‌ایم که این امر قانون طبیعت است، اما وقتی مسیر، مسیر درستی باشد قطعاً نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

ایمانی‌مقدم اظهار کرد: متاسفانه عده ای که مدعی بودند از بانیان انقلاب هستند، از مسیر حرکت انقلاب منحرف شدند و باید آنان را از شاخه این درخت تنومند جدا کرد، چراکه انقلاب اسلامی ایران وابسته به فرد یا گروه خاصی نیست، ریشه انقلاب اسلامی، قرآن، ائمه‌اطهار(ع) و خون پاک شهیدان است و وجود افرادی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث می‌شود که انقلاب و نظام روز به روز بیشتر رشد کند و متعالی‌تر شود.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب از خبیث‌ترین انسان‌ها هستند، اضافه کرد: آمریکا و هم‌دستانش علیه مسلمانان بویژه ایران هرگونه جنایتی توانسته اند انجام داده اند و امروز بزرگترین دشمن جهان اسلام محسوب می‌شوند. دشمنان با هزار دسیسه و توطئه در طول ۴۰ سال قصد خدشه وارد کردن به پیکره نظام را داشتند و سعی می‌کنند پیشرفت‌های انقلاب را مخفی کرده یا وارونه جلوه داده و مشکلات را چندین برابر نشان دهند، اما به واسطه وجود رهبری دانا و مردمی حامی انقلاب، دسیسه‌های آنها با ناکامی مواجه شده است.

ایمانی‌مقدم ضرورت توجه به مدیریت رسانه‌ای در کشور و استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: القای فساد فراگیر درست نیست. طبق آمار رسمی بانک جهانی درصد فساد در جمهوری اسلامی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و امریکاست. البته همان یک درصد فساد هم برای کشور اهل‌بیت(ع) زیاد است، اما آنان تلاش می کنند اینگونه در ذهن نسل جوان القا کنند که فساد فراگیر است و در واقع قصد بحران‌سازی دارند و از اندک مسئله‌ای سعی دارند موج‌سواری تبلیغاتی داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: البته با خنثی شدن توطئه های دشمنان اصل نظام و ولایت‌فقیه، و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) و ذهنیت مهدوی انقلاب بیشتر شناخته شده و جایگاه خود را مستحکم‌تر می‌کند. دشمنی افراد قسم‌خورده با این انقلاب، تمامی ندارد و هزاران هزار توطئه از جریان دولت موقت و بنی‌صدر به عنوان اولین رئیس جمهور گرفته تا توطئه‌های گوناگون پس از آن را در طول عمر انقلاب شاهد هستیم ولی ملت در برابر این فتنه و فشارها خم نشد و نشکست.

وی بیان کرد: امسال چهل و سومین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و مفاد بیانیه گام دوم در چهل سال دوم بر این نکته تاکید دارد که باید تاکتیک خود را عوض کرده و برای رسیدن به قله، روحیه جهادی داشته و در این مسیر دشمن‌شناسی قوی داشته باشیم و با وحدت، رفاقت و دوری از تجمل به روحیه انقلابی اوایل پیروزی انقلاب بازگردیم. با بازگشت روحیه جهادی، رقابت بر سر خدمت خواهد بود. در این مسیر مسئولان باید مردمی باشند و درد مردم را درد خود دانسته و برای قشر ضعیف جامعه دلسوزی کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حاضرین با اهدای گل به ساحت مقدس شهدا یاد آنان را گرامی داشته و با آنان میثاقی دوباره بستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha