• یکشنبه / ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400122922714
  • خبرنگار : 50310

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

راهبرد اصلی ما افزایش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌هاست

راهبرد اصلی ما افزایش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌هاست

ایسنا/لرستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا زمانی این تیم اقتصادی روی کار بوده راهبرد اصلی ما افزایش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید است.

حجت‌الله عبدالملکی، در آیین بهره‌برداری از فاز اول کارخانه شیرخشک بروجرد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نظام اقتصادی اسلامی و متناسب با شرایط بعد از انقلاب ماست.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همان الگویی است که مکتب اقتصادی اسلام را به فعلیت می‌رساند.

عبدالملکی عنوان کرد: مکتب اقتصادی اسلام همان هنجارها و نحوه رفتار اقتصادی در ادبیات قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع) است، اینکه لفظ اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ از زبان مقام معظم رهبری جاری شد به جهت تأکید مجدد و بازخوانی این نظام اقتصادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: محور اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است که اولاً باعث ایجاد رفاه می‌شود، ثانیاً اقتصاد کشور را تضمین می‌کند و ثالثاً باعث پیشرفت اقتصادی کشور و درخشش جمهوری اسلامی در سطح جهانی می‌شود.

وی بیان کرد: طبیعتاً این الگو در گام دوم انقلاب اهمیت بیشتری دارد، وزارت تعاون که وزارت مردم را به‌عنوان نام آن انتخاب کردیم، در گام دوم انقلاب وظایفی دارد که آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: راهبرد اول ما در حوزه تولید، حداکثر سازی تولید است که با نظام‌های لیبرال بوده که حداکثر سازی سود است ولو اینکه تولید نابود شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حداکثر سازی تولید منجر به حداکثر شدن سود خواهد شد به شرط اینکه قیمت‌گذاری متعارف باشد.

وی ادامه داد: حداکثر سازی تولید به همراه قیمت‌گذاری متعارف برابر است با حداکثرسازی سود که نظام غربی این موضوع را درک نکرده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ما از ابتدای شروع کار در وزارت خانه بخشنامه کردیم که ظرفیت‌های خالی را نمی‌پذیریم، افزود: در بعضی از صنایع برای اینکه سودآوری بیشتر شود تولید خود را کم‌کرده بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تا زمانی این تیم اقتصادی روی کار است راهبرد اصلی ما افزایش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید است.

وی گفت: دارایی‌های شرکت‌ها متعلق به مردم است و ما امانت از هستیم، باید به نحوی بهره‌برداری کنیم که حداکثر سود را داشته باشد اما در کنار آن جهت‌گیری ما به سمت مناطق محروم‌تر و مزیت‌هایی است که در آن مناطق وجود دارد.

عبدالملکی بیان کرد: هدف ما اهرم کردن سرمایه اندک خودمان برای بیشتر کردن سرمایه‌های مردمی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ما برخلاف تصور سرمایه‌های هنگفت در اختیار نداریم اما دارایی‌هایی داریم که زیرمجموعه وزارتخانه هستند و نقد کردند آن‌ها کار ساده‌ای نیست که این قصد را داریم اما منابع نقدی ما برای انجام کارهای عمرانی کافی نیست.

وی تصریح کرد: یکی‌از سیاست‌های ما در حوزه تولید استفاده از جوانان نخبه، متخصص، کارآمد و نوآور در منطقه است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بود، افزود: ما هم در وزارتخانه تعاون تلاش خودمان را در این مسیر انجام دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در زمینه بهبود فضای کسب و کار بیش از ۶۰۰ نوع مجوز توسط وزارتخانه ما صادر می‌شود و در این سال مانع‌زدایی، هیچ مانعی باقی نگذاشتیم.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی ۵۰۹ رشته شغلی داریم و صدور مجوز آن‌ها را ساده کردن و برای ۳۵۰ رشته شغلی کلاً مجوز را برداشتیم و صرفاً ثبت می‌کنند و همان لحظه مجوز فعالیت را می‌گیرند و در ۱۵۰ رشته باقیمانده ظرف سه روز مجوز صادر می‌شود که با این روال از ۲۸ بهمن تا ۲۵ اسفندماه بیش‌از ۷۴ هزار مجوز صادر شده است که در مدت مشابه سال گذشته کمتر از ۲۶۰۰ مجوز صادر شده بود.

عبدالملکی تصریح کرد: از آبان ماه تاکنون بیش‌از ۵۰۰۰ مجوز آموزشگاه آزاد فنی‌وحرفه‌ای صادر شده است این درحالی است در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۴۵ مجوز آموزشگاه در کل کشور صادر شده بود، که روال در گذشته حداقل شش ماه طول می‌کشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای پشتیبانی از تولید ۲۰۰۰ میلیارد تومان خط مالی برای تعاونی‌ها توانستیم ایجاد کنیم و در همین حوزه برای پشتیبانی تضامین تسهیلات برای تعاونی‌ها را از طریق صندوق سرمایه‌گذاری تعاون توسعه دادیم و در زمینه بازاریابی با بیش‌از ۲۰ کشور تعامل ایجاد کردیم که محصولات شرکت‌های زیرمجموعه را به فروش برسانیم و خط کشتیرانی ایجاد کردیم که همه تجار بتوانند از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم ظرفیت‌های خالی زیادی داریم.

عبدالملکی تصریح کرد: در آخرین روز از سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بازگشایی کارخانه شیرخشک را داریم که ظرفیت آن جذب و فرآوری ۸۰۰ تن شیر در روز است و برای کشاورزان و دامداران صنعتی و روستایی می‌تواند خبر خوبی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha