• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401012816909
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد

بیش از ۵۳هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت برگ خوار

بیش از ۵۳هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت برگ خوار

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط شده اند.

غلامحسین حکمتیان اصل در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت مبارزه بیولوژیکی با این آفت نیاز است.

وی اظهار کرد: آسیب این آفت از آتش سوزی جنگل ها بیشتر است که نیاز است سریعتر در این زمینه چاره اندیشی شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر جنگل‌های بلوط شهرستانهای باشت، کهگیلویه و بویراحمد با این مشکل مواجه اند.

حکمتیان اصل بیان کرد: سال گذشته ۱۲ هزار هکتار مبارزه با آفت پروانه سفید برگ خوار انجام شد اما باید این مبارزه مستمر باشد تا موثر واقع شود.

نادر گرامی، فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست گفت:مسئله ای که این روزا که قلب ما را جریحه دار کرده است آفت پروانه برگ خوار بلوط است.

وی افزود: این آفت به جنگل‌های بلوط شهرستان باشت حمله کرده و به نظر می رسد که هر چه سریعتر باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به صحبت‌های فرماندار باشت گفت: اعتباری برای مبارزه با پروانه برگ خوار جنگل‌های استان اختصاص داده شد که باید از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی پیگیری شود تا اعتبار ملی هم گرفته شود.

وی افزود: در برخی نقاط استان از هر ۱۰ درخت بلوط ۸ درخت به علت این آفت خشک شده اند که باید هر چه سریعتر بررسی و جهت مبارزه با این آفت اقدام شود.

به گزارش ایسنا، احمد زاده بیان کرد: رسانه‌ها کمک کنند و پویش مقابله با آفت درختان بلوط را راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha