• دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401020502823
  • خبرنگار : 50176

تأکید استاندار بر ضرورت تهیه امکانات و اختصاص اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های لرستان

تأکید استاندار بر ضرورت تهیه امکانات و اختصاص اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان بر ضرورت تجهیز، تهیه امکانات و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای حفاظت از جنگل‌های استان تأکید کرد.

دکتر فرهاد زیویار در خصوص در نشست استانداران زاگرس نشین گفت: جنگل‌های بلوط زاگرس از مهم‌ترین منابع طبیعی کشور به شمار می‌رود که مساحتی بالغ‌بر ۶ میلیون هکتار وسعت دارد و جنگل‌های بلوط لرستان به‌عنوان بخش عمده‌ای از این منابع به شمار می‌رود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ میلیون نفر در محدوده جنگل‌های استان‌های زاگرس نشین سکونت دارند، اظهار کرد: به‌موازات صیانت از حوزه‌های مهمی مانند کشاورزی، صنعت، راه‌ها، سدسازی و سایر ظرفیت، اجرای اقدامات اساسی برای حفاظت از جنگل‌های بلوط و مراتع نیز بسیار مهم و دارای اهمیت است که در نشست امروز بر این مهم تأکید شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز موضوع ارائه راهکارها برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع غرب کشور دستور کار مهم جلسه بود که گزارشی از وضعیت جنگل‌های بلوط و مراتع لرستان در این نشست ارائه و موردبررسی قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در لرستان یادآور شد: کاهش نزولات آسمانی، ریزگردها و چرای بی‌رویه دام‌ها از مهم‌ترین تهدیدات جنگل‌های بلوط و مراتع استان به شمار می‌رود که با توجه به گستردگی این منابع در سطح استان، لزوم حمایت از آنها به‌عنوان یک مطالبه مهم در نشست امروز مطرح شد.

زیویار افزود: با توجه به در پیش بودن فصل گرما و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و علفزارهای خشک استان، ضرورت تجهیز و تهیه امکانات و اختصاص اعتبار موردنیاز برای حفاظت از جنگل‌ها نیز به‌عنوان بخش دیگری از مطالبات استان مطرح و مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای استان برای حفاظت از جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس در قالب بسته‌ی پیشنهادی در نشست امروز ارائه شد و در این رابطه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

استاندار لرستان تأکید کرد: بخش عمده اقدامات درزمینهٔ حفاظت از جنگل‌های بلوط استان، به فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی معطوف می‌شود و جلوگیری از قلع‌وقمع درختان و وارد آمدن هرگونه خسارت به منابع طبیعی از مهم‌ترین راهکارها برای در امان ماندن جنگل‌ها و مراتع به شمار می‌رود.

زیویار یادآور شد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در نشست امروز مقرر شد؛ کارگروهی متشکل از وزرا و استانداران تشکیل تا ضمن انجام طرح‌های تحقیقاتی، برنامه عملیاتی منطبق با طرح و برنامه زمان‌بندی تهیه شود.

وی افزود: تأکید بر انجام اقدامات با محوریت و مشارکت مردم و تامین اعتبار و تهیه و تجهیز امکانات موردنیاز از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در نشست امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha