• چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401021408861
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

توسط دانشگاه بین المللی چابهار برگزار می شود؛

برگزاری کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع

برگزاری کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری سالانه با همکاری دانشکده‌های صنایع، مدیریت، حسابداری و اقتصاد برجسته کشور و همچنین دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، پارک‌ها و نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی مختلف بین‌المللی برگزار می‌شود.

دکتر ناصر آبروش در گفت وگو با ایسنا افزود: سومین دوره این کنفرانس‌ با محوریت تحول فناوری و تهدیدات زیست محیطی  (Technological Transformation and Environmental Threats)  در روز 5 خرداد ماه سال 1401 باهمکاری دانشگاه بین المللی چابهار و انجمن ایرانی تحقیق در عملیات برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تحول فناوری در سالیان اخیر، جهان پیرامون ما را بیش از هر عامل دیگری دستخوش تغییر و دگرگونی کرده است، تا آنجا که فرایند جهانی شدن، که امروزه به پارادایم مسلط تبیین مسائل جهان ما بدل شده است.

آبروش گفت: گسترش روز افزون تکننولوژی در زندگی بشر، موجب آلودگی‌های گوناگون در محیط زیست شده و تعامل و تناسب آن را برهم زده است. در کشور ایران نیز به مقوله محیط زیست و ارتباط آن با پیشرفت و توسعه فناوری هنوز به شکل منطقی توجه نشده است، درحالی که می‌توان لازمه رشد و فناوری و همچنین وجود توسعه پایدار را متکی بر حفظ منابع پایه‌ای مانند محیط زیست دانست.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار افزود: البته راهبردهای مختلفی هم جهت توسعه ناپایدار در کشور ما وجود دارد که عدم توجه به آنها موجب توسعه ناهماهنگ بوده و اتلاف بیش از پیش منابع را در بر خواهد داشت. بطور کلی صنعتی شدن و رشد و پیشرفت صنعتی بدون برنامه‌ریزی صحیح و دقیق، دارای عواقب و نتایج ناگوار و اغلب جبران‌ناپذیری می‌باشد.

وی تصریح کرد: تجاری سازی انرژی‌های تجدید پذیر - فناوری زیست محیطی - بهبودسازی سبز -معماری سبز - فناوری آموزشی - فرهنگ و فناوری - انتقال فناوری و تجاری‌سازی پژوهش - مدیریت تکنولوژی - زیرساخت‌های توسعه فناوری و نهادهای پشتیبان توسعه فناوری - الگوریتم‌ها و روش‌های تصمیم‌گیری و بهینه‌سازی - زنجیره تامین - سیستم‌های سلامت - ارگونومی و ایمنی - تحلیل و کارآفرینی برای جهش تولید، قتصاد نظری - اقتصاد خرد -  اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بانکداری  - اقتصادسنجی و اقتصاد ریاضی -  نظام های اقتصادی -  اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی - برنامه ریزی اقتصادی -  اقتصاد شهری -  اقتصاد انرژی و نفت - اقتصاد دانش بنیان - قانون تجارت، حقوق و اقتصاد - اقتصاد صنعتی و بازرگانی - اقتصاد حمل و نقل  - اقتصاد مالیه و تجارت بین الملل - اقتصاد سلامت و رفتاری - حسابداری مالی - حسابداری صنعتی - حسابداری مالیاتی - حسابداری بودجه‌ای – حسابرسی و ... از جمله محورهای سومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری با رویکرد تحول فناوری و تهدیدات زیست محیطی است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت ارسال مقاله برای این همایش تا 29 اردیبهشت ماه 1401 فرصت دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این کنفرانس به نشانی www.confima.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha