• شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401022415932
  • خبرنگار : 50177

رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد:

ایجاد کارگروه اجرایی برنامه ملی گرنت فناوری در لرستان

ایجاد کارگروه اجرایی برنامه ملی گرنت فناوری در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: کارگروه اجرایی برنامه ملی گرنت فناوری استان در راستای حمایت از پایان نامه­‌ها و رساله‌­های دانشجویان لرستانی دارای ایده­‌های فنّاورانه و بازارگرا ایجاد می‌شود.

دکتر محمود شاکرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  در راستای اجرایی­ شدن برنامه ملی گرنت فناوری در لرستان، کارگروه اجرایی برنامه ملی گرنت فناوری در  استان تشکیل شد؛  گرنت فناوری برنامه‌ای ملی است که منابع مالی مورد نیاز برای توسعه ایده­‌ها و طرح­‌های فناورانه را تامین می­‌کند که اسفند ماه ۱۳۹۸ در گام اول  برای پنج استان به­‌صورت پایلوت اجرا شد.

وی با بیان اینکه از اهداف اصلی اجرای این برنامه جهت‌­دهی تحقیقات دانشگاه‌­ها، آزمایشگاه‌­ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری به سوی تولید نمونه محصول، آماده­ شدن برای ایجاد شرکت و فروش فناوری است، عنوان کرد: امسال نیز در جهت تحقق شعار سال و با توجه به نظر دبیرخانه ملی برنامه؛ همه پارک­‌های علم و فناوری از جمله لرستان به‌ ­عنوان مجری منطقه‌­ای به این برنامه ملحق شده و در نظر است سومین فراخوان طرح جوانه اجرایی شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت:  تمام فناوران استان (اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی، محققان و واحدهای فناور)، دانشگاه‌­ها و مراکز تحقیقاتی استان از جمله جامعه هدف این طرح هستند.

شاکرمی با اشاره به اینکه  این برنامه در سه سرفصل تعریف شده است، گفت:  اعتبارات گرنت فناوری جوانه بدون بازپرداخت و سقف اعتبار برای پایان­‌نامه‌های مقطع کارشناسی ­ارشد ۲۰۰ میلیون ریال و مقطع دکتری ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی افزود: اعتبار اولیه برای اجرای برنامه تأمین شده و تخصیص این اعتبارات به‌­صورت مرحله‌ای و منوط به ارزیابی‌­های میان‌دوره‌­ای در راستای دستیابی به نمونه اولیه محصول یا خدمت است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: در حال حاضر کارگروه استانی برنامه متشکل از پارک علم و فناوری لرستان، صندوق پژوهش و فناوری لرستان و دانشگاه­های لرستان و علوم پزشکی لرستان تشکیل شده و منتظر ابلاغ شیوه‌نامه نهایی و برنامه  زمانبندی از سوی دبیرخانه برنامه ملی گرنت فناوری هستیم.

شاکرمی یادآور شد: با اجرایی شدن این طرح جریان کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه‌­ها و مراکزپژوهشی استان تقویت و کیفیت ورودی‌­های پارک علم و فناوری لرستان (صاحبان ایده و شرکت­های فناور) افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha