• یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401022516296
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

ساخت و سازها یکپارچگی دشت اردبیل را به هم زده است

ساخت و سازها یکپارچگی دشت اردبیل را به هم زده است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ساخت و سازهای ناموزون، یکپارچگی دشت اردبیل را در حفظ اراضی حاصلخیز کشاورزی به هم زده است.

نادر تقی‌زاده در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: برای تجمیع فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی بهتر است شهرک‌های صنعتی توسعه پیدا کرده و از پراکندگی صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران جلوگیری شود.


وی وجود سه دشت حاصلخیز را در استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: در هر سه دشت حتی دشت مغان نیز به جای حفظ یکپارچگی اراضی حاصلخیز، ساخت و سازها و دست درازی‌ها به اراضی حاصلخیز زراعی را شاهد هستیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از مجموعه یگان حفاظت امور اراضی به عنوان مشاور امین سازمان جهاد کشاورزی یاد کرد و گفت: شاخص‌های نظارت و ارزیابی در استان اردبیل باید ارتقا یابد.


تقی‌زاده موضوع پیشگیری را بسیار مهم و اولویت‌دار در حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی اعلام کرد و افزود: نباید اجازه ساخت و ساز سپس روش قهری قلع و قمع در این حوزه در پیش گرفته شود بلکه بهتر است با تقویت سیستم هوشمند و روش‌های کارآمد پیشگیرانه جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گرفته شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید از سامانه‌های خطاناپذیر با کمترین اشتباه در حفاظت از اراضی ملی استفاده کنیم و با در نظر گرفتن برنامه‌های پیشگیرانه رفتار عادلانه را در اجرای قانون مد نظر قرار دهیم.


تقی‌زاده اضافه کرد: نباید به خاطر عده‌ای خاص و مطالبه افراد معدود تنزل قانون را به شکل عجیب شاهد باشیم بلکه بهتر است قانون برای همه به صورت یکسان لحاظ شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در کشور وظیفه ما حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی است و بهتر است با شناسایی اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذاران واقعی معرفی و اراضی مورد نظر به آنها واگذار شود.


در این مراسم با قدردانی از زحمات 2 ساله رضا قاسمی در سمت فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل، غلامرضا رضاپور به عنوان فرمانده جدید این یگان معرفی شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha