• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401022919970
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان: 

پرداختن به دفاع مقدس در لرستان مغفول مانده است

پرداختن به دفاع مقدس در لرستان مغفول مانده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: پرداختن به دفاع مقدس در استان مغفول مانده است و پس از ۳۳ سال نتوانسته‌ایم اسناد مربوط به شهدا را جمع‌آوری و شهدای شاخص را معرفی کنیم.

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت رسالت رسانه و خبرنگار، اظهار کرد: رسانه کار جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی به جامعه رسالت اصلی رسانه است که کار اصحاب رسانه امروز کمتر از  رزمندگان دیروز نیست، افزود: آگاهی‌بخشی و بصیرت به عامه جامعه داده می‌شود ستودنی است و آشنا کردن مردم با حقوق خودشان و مطالبه‌گر کردن آنان از وظایف رسانه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: نسل امروز با رسانه در ارتباط هستند و باید با زبان ‌و ادبیات خودشان با آنها صحبت کرد.

رشیدی اضافه کرد: خبرنگاران تک‌سو نیستند و نگاه حذفی ندارند و معمولاً بر اساس واقعیاتی که در جامعه وجود دارد اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: حضور خبرنگاران در سیل ۹۸ و فرو رفتن در آب برای اینکه عمق فاجعه را بیان کند قابل تقدیر و همین تلاش خبرنگاران مسئولین را پاسخگو می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: معضلات و مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... را پوشش می‌دهید و این زاویه دید خبرنگاران تیزبین و ریزبین است و رضایت‌مندی مردم به خاطر پیگیری مشکلات آنان است.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه پرداختن به حوزه دفاع مقدس در لرستان مغفول مانده است و پس از ۳۳ سال نتوانسته‌ایم اسناد مربوط به شهیدان را جمع‌آوری و شهدای شاخص را معرفی کنیم، افزود: لرستان داری ۹۵۰ شهید دانش‌آموز است و چرا نتوانسته‌ایم آنها را همچون حسین فهمیده‌ها به جامعه‌معرفی کنیم.

وی گفت: هنوز نتوانسته‌ایم دائره‌المعارف و دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان را بنویسیم و در کل کشور چهار استان این کار را انجام ندادند که یکی از آنها لرستان است که برای این مهم نیازمند هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مدیران هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  گفت: متأسفانه در حوزه کودکان هیچ کاری انجام ندادیم درحالی‌که ممکن است کودکان سؤالاتی در مورد دفاع مقدس داشته باشند.

رشیدی با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: عملیات در دهم اردیبهشت با هدف آزادسازی دست آزادگان و سپس خرمشهر آغاز و در نهایت سوم خرداد این شهر فتح و آزاد شد؛ در این عملیات شهدای بزرگی همچون  شهید علی صیاد شیرازی، احمد متوسلیان، احمد کاظمی، حسن باقری و شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند و توانستند این شهر را از دست بعثی‌ها آزاد کنند.

وی با بیان اینکه روز دوم اردیبهشت سالروز عملیات بزرگ حاج عمران است، عنوان کرد: غبارروبی گلزار شهدا در استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان و شهرستان‌ها، آغاز نشست‌های بصیرتی با هدف تبیین، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری ۱۱۰ یادواره شهدا محور در شهرستان‌های استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات آزادسازی خرمشهر و عملیات حاج عمران در دانشگاه‌های لرستان، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس و دانشگاه‌های استان و صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح لرستان و اجرای رژه موتوری نیروهای مسلح و ... از جمله برنامه‌های دوم و سوم خردادماه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) انجام  عملیات حاج عمران را بر عهده ‌گرفتند و بیش از ۳۰۰ شهید و ۹۵۰ مجروح را تقدیم انقلاب کردیم.

رشیدی بیان کرد: در سال ۶۵ لرستان تبدیل به ظهر عاشورا شده بود که ۳۰۰ شهید عملیات حاج عمران وارد استان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha