• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401023121033

صرفه جویی ارزی ۱۰۰ میلیون یورویی با فعالیت‌ اولین تولیدکننده ونتیلاتور و سی‌تی‌اسکن در کشور

صرفه جویی ارزی ۱۰۰ میلیون یورویی با فعالیت‌ اولین تولیدکننده ونتیلاتور و سی‌تی‌اسکن در کشور

ایسنا/خراسان رضوی یکی از مشکلاتی که در دوران کرونا وجود داشت کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی بود. شرکت احیا درمان که اولین تولیدکننده دستگاه‌های پیشرفته ونتیلاتور مراقبت ویژه، دستگاه‌های ماشین بیهوشی و دستگاه سی‌تی‌اسکن در کشور است ظرفیت خود را که تا قبل کرونا تولید روزی ۵ دستگاه بود، در دوران کرونا ۶ برابر کرد و به ۳۰ دستگاه رساند تا بتواند در رفع کمبود تجهیزات کمکی کرده باشد. این شرکت با نصب بیش از ۴۰۰۰ دستگاه در دوران کرونا جان تعداد بی‌شماری از بیماران را حفظ کرد و باعث صرفه جویی ارزی ۱۰۰ میلیون یورویی برای کشور شد.

خسرو حیدری، مدیر شرکت احیا درمان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های این شرکت و تولیدات آن، اظهار کرد: دستگاه‌های شرکت احیا درمان در سه حوزه تنفسی، بیهوشی و تصویربرداری سی‌تی‌اسکن تولید می‌شود. در هر کدام از حوزه‌های بیهوشی و ونتیلاتور محصولات متنوعی تولید می‌شود و بخش تحقیق و توسعه این شرکت همواره به‌روزترین توانمندی‌ها را در دستگاه‌ها و محصولات خود پیاده‌سازی می‌کند به نحوی که تولیدات این شرکت با برندهای صاحب نام در دنیا قابل رقابت بوده و دارای مزیت‌های منحصر به فردی است. 

حیدری تصریح کرد: شرکت احیا درمان در سال ۱۳۸۳ تاسیس و با بیش از ۱۵ سال سابقه، در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته مشغول فعالیت است. این شرکت اولین تولیدکننده دستگاه‌های پیشرفته ونتیلاتور مراقبت ویژه، دستگاه‌های ماشین بیهوشی و دستگاه سی‌تی‌اسکن در کشور است. دستگاه‌های تولیدی این شرکت دارای بالاترین استانداردهای بین‌المللی و اروپایی CE است. این شرکت دارای ساختار تحقیقاتی، صنعتی و بازرگانی است و زنجیره تشخیص نیاز کاربران مطالعات و یافته‌های بین‌المللی و پیاده‌سازی صنعتی آن روی محصولات شرکت چرخه تکنولوژیکی این مجموعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت بیش از ۳۰۰ نفر نیرو دارد که عمدتاً دارای بالاترین تخصص‌های فنی و تحقیقاتی است، خاطرنشان کرد: شرکت احیا درمان در مجموع ظرفیت تولید ۶۰۰۰ ونتیلاتور در سال را دارد که بنا به نیاز بیمارستان‌ها و همچنین سفارشات بین‌المللی در دستور کار تولید قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت احیا درمان بیان کرد: در حوزه دستگاه بیهوشی دو محصول در شرکت تولید می‌شود که تولید یکی از این دو محصول صرفاً جهت صادرات است. این محصولات توانایی پوشش بیماران از رده سنی نوزاد تا بزرگسال را داراست و ظرفیت تولید ۲۰۰۰ دستگاه ماشین بیهوشی در این شرکت وجود دارد. 

صرفه جویی ارزی ۱۰۰ میلیون یورویی با فعالیت‌ اولین تولیدکننده ونتیلاتور و سی‌تی‌اسکن در کشور

وی افزود: در حوزه دستگاه‌های تصویربرداری و سی‌تی‌اسکن این شرکت توان تولید ۱۵۰ دستگاه در سال را دارد که با توجه به اخذ سفارش اقدام به تولید و تحویل با توجه به جدول زمانی می‌کند. محصولات تولیدی این شرکت در مجموع در ۸۴۰ مرکز درمانی در سراسر کشور نصب شده است. همچنین  در سطح استان خراسان رضوی نیز تقریباً بیمارستانی وجود ندارد که یکی از محصولات این شرکت در آن نصب نشده باشد.

حیدری با اشاره به اینکه شرکت در تولید دستگاه‌های تنفسی دارای سابقه ۱۰ ساله است، گفت: دستگاه‌های تنفسی شرکت دارای سه محصول در حوزه کودک، بزرگسال و نوزادان است. تا قبل از کرونا ظرفیت تولید ۵ دستگاه در روز در شرکت وجود داشت که این توان با توجه به نیاز کرونا به ۳۰ دستگاه یعنی ۶ برابر ارتقا یافت. 

وی عنوان کرد: این توانایی ایجاد شده در دوران کرونا به عنوان یک ظرفیت استراتژیک مورد بهره‌برداری بیمارستان‌ها قرار گرفت و توانست در دوره مذکور با سابقه نصب بیش از ۴۰۰۰ دستگاه جان تعداد بی‌شماری از بیماران را حفظ کند. همچنین در دوره مذکور این تعداد دستگاه ارائه شده باعث صرفه جویی ارزی ۱۰۰ میلیون یورویی برای کشور شد.

مدیر شرکت احیا درمان اظهار کرد: این شرکت قبل از دوره کرونا به تعداد زیادی از کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی خصوصاً اروپای غربی سابقه صادرات ماشین بیهوشی و دستگاه‌های ونتیلاتور را داشت که با توجه به شرایط پاندمی ایجاد شده و بنابر ضرورت استفاده از توان تولیدی این شرکت بابت تامین نیاز داخل، باوجود امکان فروش و صادرات ونتیلاتور با قیمت‌های بسیار زیاد ترجیح داد این محصول را با یک‌ششم قیمت در اختیار هموطنان  قرار دهد و این وظیفه اجتماعی و اخلاقی شرکت به عنوان یکی از افتخارات این شرکت در حافظه تاریخی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: با این حال در حال حاضر با تامین نیاز داخل سفارشات بسیاری از کشورهای مختلفی در اقصی‌نقاط جهان دریافت کرده و مشغول تولید و صادرات محصولات خود هستیم.

مجتبی فروزنده، مدیر تولید شرکت احیا درمان نیز در خصوص واحد تولید خط ونتیلاتور در این شرکت به ایسنا گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور در خط تولید ونتیلاتور شرکت، روزانه پنج دستگاه تولید می‌شد، اما پس از شیوع کرونا و با توجه به نیاز کشور به این دستگاه این رقم را ۶ برابر افزایش دادیم و تولید دستگاه ونتیلاتور را به ۳۰ عدد در روز رساندیم.

وی ادامه داد: در این مدت شیفت کاری و تعداد ساعات کاری افزایش یافت به گونه‌ای که در حال حاضر در خط تولید دستگاه ونتیلاتور ۵۰ نفر نیروی متخصص مشغول به کار هستند.

صرفه جویی ارزی ۱۰۰ میلیون یورویی با فعالیت‌ اولین تولیدکننده ونتیلاتور و سی‌تی‌اسکن در کشور

احسان دلاور، مدیر خط تولید دستگاه سی‌تی‌اسکن این شرکت نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت احیا درمان قطعات مورد نیاز این دستگاه را از کشورهای دیگر وارد می‌کند. ۱۵ قطعه در این خط تولید توسط نیروهای متخصص و دوره‌دیده مونتاژ می‌شود و پس از اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه‌ها و دریافت تاییدیه‌های لازم دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول یک سال حدود ۱۵۰ دستگاه از این محصول در این شرکت تولید می‌شود، افزود: با این حال اگر در شرایط ویژه قرار بگیریم که نیاز به این دستگاه بیشتر احساس شود، می‌توانیم تولید این دستگاه را بدون هیچ‌گونه مشکلی افزایش دهیم به گونه‌ای که در دوران شیوع کرونا ظرفیت تولید خود را را دو برابر کردیم.

مدیر خط تولید دستگاه سی‌تی‌اسکن شرکت احیا درمان بیان کرد: در این بخش ۵ نفر نیروی متخصص مشغول فعالیت هستند که در شرایط اضطراری تعداد این نیروها به ۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

مهدی نوبهار، کارشناس تولید سی‌تی‌اسکن شرکت احیا درمان نیز به ایسنا گفت: تخت سی‌تی‌اسکن‌های تولید شده در شرکت احیا درمان دقت بالایی در حرکات عمودی، افقی و ارتفاع دارد و تخت به صورت میلیمتری به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. همچنین این تخت‌ها از  لحاظ مکانیکی پیشرفته هستند و از دانش و طراحی داخلی برخوردارند. این تخت‌ها تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند. این در حالی است که دستگاه‌های تولید شده در کشورهای دیگر تنها تحمل ۱۲۰ کیلوگرم وزن را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha