• یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401030805918
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس شورای شهر تبریز:

حادثه متروپل تلنگری جدی به مدیریت شهری کشور بود

حادثه متروپل تلنگری جدی به مدیریت شهری کشور بود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، حادثه تلخ و تاسف بار متروپل آبادان را تلنگری جدی به مدیریت های شهری کشور دانست و بر ضرورت اعمال نظارت‌های دقیق و جدی در ساخت و سازهای شهری و رعایت کامل ضوابط و مقررات ملی ساختمان تاکید کرد.

رسول برگی در جلسه علنی شورای شهر تبریز با اعلام این خبر اظهار کرد: حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان که به دلیل ایرادات و مشکلات فنی و نیز عدم نظارت‌های مدیریتی رخ داد، تلنگر و زنگ خطری جدی برای همه‌ی ما است و این اتفاق و تبعات جبران ناپذیر و سنگین آن، ایجاب می‌کند، در صدور مجوزهای ساخت و اعمال نظارت‌های بالادستی بر ساخت و سازها در از سوی مدیران شهری و دیگر دستگاه های نظارتی انجام شود.

وی افزود: ارزش و اهمیت جان شهروندان، بسیار بالاست و نباید با برخی سهل انگاری‌ها و اهمال مدیریتی و نظارتی، ساخت و سازهای شهری را به سمت رهاشدگی و فقدان نظارت‌های فنی و قانونی سوق دهیم.

وی با آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه آبادان، خواستار اعمال سیاست‌های سخت گیرانه‌تر در صدور مجوزهای ساخت و ساز شهری از سوی شهرداری‌ها شد.

تبریز از مخاطرات شهرسازی رنج می‌برد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به فروریزش ساختمان متروپل در آبادان، از ناایمن بودن ساخت و سازهای غیرمجاز تبریز خبر داد.

روح الله رشیدی با بیان اینکه تبریز از مخاطرات حوزه شهرسازی رنج می‌برد، گفت: در روزهای گذشته شاهد وقوع حادثه‌ای تلخ در آبادان با ریزش ساختمان متروپل بودیم اما واقعیت این است که در شهر ما نیز هر لحظه امکان وقوع چنین حادثه ناگواری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ادوار مختلف شهرداری ۳۰ هزار پرونده در کمیسیون ماده صد رای قلع و قمع گرفته اما اجرا نشده است، بیان کرد: تعدد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر وجود دارد و ما در گذشته شاهد بودیم که آواربرداری یک ساختمان در خیابان شهید بهشتی چندین روز به طول انجامید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه با ایجاد فیبر نوری و کسب درآمدهای پایدار شهرداری می تواند از درآمد حاصل از جرایم ماده صد چشمپوشی کند، اظهار کرد: سرانه بودجه مناطق تفاوت های فاحشی دارد که خواهشمندیم تیم برنامه ریزی شهرداری توزیع عادلانه خدمات را مدنظر قرار دهد.

وی یادآور شد: سیاست گذاری ما باید به سمتی برود که در پایان شورای ششم بتوانیم درصد تحقق عدالت اجتماعی در بودجه ریزی و اجرا را اعلام کنیم.

لزوم بازدید از اماکن مخاطره‌آمیز سطح شهر و پیشگیری از حوادث

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: به عنوان اعضای شورای شهر باید از اماکن مخاطره‌آمیز سطح شهر بازدید کرده و از پیشامدهای ناگوار آتی پیشگیری کنیم.

فریدون بابایی اقدم اظهار کرد: در بخش مسکونی و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در ساختمان‌ها، شهرداری می‌تواند نظارت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص مجتمع‌های تجاری نیز می‌توان با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، بابایی اقدم با اشاره به بازدید خود از مجتمع‌های تجاری امیرکبیر و نور در مرکز شهر تبریز، گفت: استفاده از مصالح قدیمی، رطوبت و ... موجب فرسودگی ستون‌های این مجتمع شده است که باید نسبت به رفع این موارد توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha