• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401031108730
  • خبرنگار : 50477

در دیدار شهبازی و هاشمی مطرح شد؛

حل مشکل پساب "کانسارخزر" توسط جهاددانشگاهی به دستور استاندار گلستان

حل مشکل پساب "کانسارخزر" توسط جهاددانشگاهی به دستور استاندار گلستان

ایسنا/گلستان پس از ابلاغ ماموریت استاندار گلستان به جهاددانشگاهی استان جهت حل مشکل زیست محیطی پساب استحصال ید کارخانه "کانسار خزر" نخستین جلسه بررسی مشکل در دفتر فرماندار آق قلا برگزار شد.

 جهاددانشگاهی استان گلستان از خرداد ماه ۱۴۰۰ با تغییراتی جدی در رویکرد و ماهیت حرکت های جهادی و علم محور مسیر جدیدی را با هدف شتاب بخشی به توسعه استان و کمک به حل مسائل این جغرافیای سرسبز و پرظرفیت آغاز کرد.

مسیری که در یک سال گذشته با فراز و نشیب بسیاری همراه بود اما توانست در حوزه های مختلف پژوهشی، اموزشی، فرهنگی و عمرانی اثرات ماندگاری را از خود بر جای بگذارد و در سال ۱۴۰۱ نخستین محصول دانش بنیان خود را تولید کند.

در ابتدای آغاز سال دوم برنامه جهشی جهاددانشگاهی استان گلستان رئیس و جمعی از معاونین و مدیران جهاددانشگاهی استان با استاندار گلستان و معاونین وی دیدار کردند که در این دیدار ماموریت های ویژه ای برای توسعه استان به جهاددانشگاهی واگذار کرد.

در این راستا و به منظور بررسی وضعیت یکی از مخاطرات زیست محیطی استان در محدوده کارخانه استخراج و تولید ید در آق قلا رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان و مشاور وی با فرماندار آق قلا دیدار کردند.

حل مشکل زیست محیطی پساب "کانسارخزر" به دستور استاندار گلستان

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ماموریت ویژه استاندار برای بررسی وضعیت پساب کارخانه استحصال ید در شهرستان آق قلا و حل مخاطرات زیست محیطی آن به کمک پژوهشگاه محیط زیست جهاددانشگاهی به معرفی جدیدترین دستاوردهای این نهاد انقلابی در حوزه های مختلف پرداخت و ادامه داد: ما به عنوان نهادی مولود انقلاب اسلامی خود را مکلف به کمک و همیاری به دستگاههای اجرایی و خدمتگزار در مسیر حل مسائل و مشکلات مردم می دانیم.

ابراهیم شهبازی با اشاره به اینکه شهرستان آق قلا می تواند در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با جهاددانشگاهی استان گلستان تعامل داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم شعب مختلف مراکز جهاددانشگاهی را در شهرستان آق قلا ایجاد کرده و طرح های علمی و فناورانه را متناسب با نیاز شهرستان اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی ۶۰۰ شغل پایدار خانگی در آق قلا ایجاد کرده ایم، افزود: در حوزه رفع مشکل زیست محیطی کارخانه استحصال ید نیز با قید فوریت عملیات اجرایی طرح را پی از مط‌العات دقیق آغاز خواهیم کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه از ظرفیت مرکز افکار سنجی ایسپا و خبرگزاری های ایسنا و ایکنا نیز می توان برای کمک به مردم و مسئولان شهرستان آق قلا استفاده کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات جهاددانشگاهی را در سطح تمامی شهرستانهای استان در شرق، غرب و مرکز توسعه دهیم.

حل مشکل زیست محیطی پساب "کانسارخزر" به دستور استاندار گلستان

فرماندار شهرستان آق قلا نیز در این دیدار با تشکر از دغدغه مندی جهاددانشگاهی نسبت به توسعه شهرستانها به صورت متوازن، اظهار کرد: از سالها قبل که در وزارت خارجه مشغول به خدمت بودم با خدمات و توانمندیهای جهاددانشگاهی آشنا هستم و می دانم چه پتانسیل عظیمی در این مهاد انقلابی نهفته‌است.

سلیمان هاشمی با اشاره به اینکه در کنار مساله بزرگ زیست محیطی پساب کارخانه استحصال ید نیازمند کمک های دیگر جهاددانشگاهی نیز هستیم، اضافه کرد: تقاضای ما این است که در یک جلسه شورای اداری شهرستان معرفی کامل ظرفیت های جهاددانشگاهی را برای مدیران داشته باشیم و سپس بتوانیم تعاملات مشترک را برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد مرکز اموزش، بانک خون بند ناف رویان و برگزاری دوره های مختلف مهارتی در حوزه توسعه مشاغل خانگی می تواند زمینه اولیه فعالیت های مشترک ما و جهاددانشگاهی باشد، پیشنهاد کرد: طرح مطالعاتی پایش مدیران دولتی شهرستان آق قلا نیز می تواند توسط مرکز افکار سنجی ایسپا جهاددانشگاهی به عنوان پایلوت استان گلستان اجرایی شود.

حل مشکل زیست محیطی پساب "کانسارخزر" به دستور استاندار گلستان

فرماندار شهرستان آق قلا جغرافیای مشترک سیاسی این شهرستان با مرکز استان را یک ظرفیت بزرگ برای آق قلا دانست و تصریح کرد: وجود بزرگترین شهرک صنعتی استان و ظرفیت های آموزشی و درمانی موجود در این شهرستان نیز می تواند به عنوان مزیت های نسبی برای توسعه مطرح شود.

در پایان مقرر گردید پس از نشست کارشناسی مدیران جهاددانشگاهی و مدیران اجرایی دستگاههای شهرستان آق قلا تفاهم نامه های عملیاتی مشترکی منعقد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha