• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401040100171
  • خبرنگار : 50204

دری نجف آبادی:

قضات نباید کیفیت آرا را فدای کمیت کنند

قضات نباید کیفیت آرا را فدای کمیت کنند

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه قضات نباید کیفیت آرا را فدای کمیت کنند، گفت: انتظار می رود که دستگاه قضایی استان در زمینه های مختلف در برنامه هفتم توسعه، الگو باشد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه یکم تیرماه در دیدار با مسئولین قضایی استان با بیان اینکه دستگاه قضایی اسلامی در دنیا سرآمد و شاخص و الگو است، اظهار کرد: ایران باید همواره برای منطقه و در برابر جنایتکاران و تمام دنیا الگو و سند زنده باشد و این سرآمدی باید در عرصه عمل به منصه ظهور گذاشته شود.

وی افزود: قانون اساسی پایه و اساس اصلی نظام است که همه ابعاد حقوق جامعه را دیده و شاخه اصلی نظام اسلامی و نظام ولایت فقیه، شاخه قضاست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید آخرین امید برای جراحی باشد و در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم گام بردارد. قضات نباید کیفیت آرا را فدای کمیت کنند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: افرادی که در دستگاه قضا خدمت می کنند مالک اشترهای زمان هستند که باید عدالت را به خوبی اجرا کنند و انتظار می رود که دستگاه قضایی استان در زمینه های مختلف در برنامه هفتم توسعه، الگو باشد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی تثبیت شده و باید شمشیر برنده ای در برابر جنایتکاران و مفسدین باشد، افزود: مدیون  شهدا و اهل بیت هستیم و اهل بیت انتظار دارند ما الگو و مایه اعتماد برای جامعه و دنیای اسلام باشیم.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: هدف، برنامه، کار بزرگ و محوری دستگاه قضایی بر اساس سیاست‌های ترسیمی ریاست قوه قضاییه، تکریم مراجعان و اجرای عدالت از بدو ورود مردم تا مرحله صدور و اجرای رای است و در راستای تکریم مراجعان، اعتقاد راسخ و برنامه محوری ریاست قوه قضائیه این است که از بدو ورود همه عوامل انسانی موظف به رعایت حرمت مردم در گفتار و رفتار و کردار هستند، همچنین براساس مبانی شرعی برخورد مهربانانه و دلسوزانه همراه با گره‌گشایی تاکید شده است.

وی بیان کرد: اجرای عدالت و تسریع در صدور و اجرای رای و رصد و نظارت بی‌طرف در دادسرا و محاکم جزو اصول کاری دستگاه قضاست و مراجع نظارتی قوی در دادگستری داریم که از جمله اقدامات آنها می توان به نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات دادگستری اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: دستگاه های بالادستی از هیچ موردی چشم پوشی نمی کنند و قاطعیت اجرای رای مورد توجه آنهاست تا در پیشگیری از وقوع جرم و تامین امنیت موثر باشند.

موسوی بیان کرد: پنج جرم از ۱۰ جرم دهگانه استان مرکزی در حوزه رفتاری، گفتاری و عملکردی شکل می‌گیرد که ناشی از کم بودن صبر و حوصله است.

وی همچنین با تاکید بر استقلال قضات اضافه کرد: قضات استان مرکزی اگر با کسی رابطه یا در جایی نفوذ داشته باشند، برخورد لازم با آنها انجام می شود، استقلال قضات اهمیت بالایی دارد و قاضی تحت نفوذ هیچ فردی تصمیم نمی گیرد، پرونده هایی که در استان تشکیل شده نشان دهنده این است که قضات استقلال خود را حفظ کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha