• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401041510185
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد:

برخی فرصت‌ها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر به غیربومیان واگذار می‌شود

برخی فرصت‌ها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر به غیربومیان واگذار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مهارت آموزی باید متناسب با نیازهای بازار کار باشد، افزود: متاسفانه بخشی از فرصت‌های شغلی به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در استان در اختیار افرادی از دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد. 

دکتر بهزاد باباخانی در نشست شورای مهارت استان تربیت نیروی کار ماهر را یکی از نیازهای جدی استان در حوزه اشتغال دانست و گفت: در دوران بازسازی زلزله سرپل ذهاب، فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد در ۹ شهرستان زلزله‌زده به وجود آمد، ولی برخی از این فرصت‌ها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در استان در اختیار نیروهای دیگر استان‌ها قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در روند ساخت پتروشیمی اسلام آبادغرب با اینکه ۹۰ درصد افراد به کار گرفته شده بومی هستند، ولی برای برخی شغل‌های فنی مجبورند از نیروی کار دیگر جاها استفاده کنند.

باباخانی آموزش و مهارت آموزی را یکی از اولویت‌های استان معرفی کرد و گفت: موفقیت در این مسیر نیازمند همراهی و همگرایی دستگاه‌های مختلف و برگزیدن یک استراتژی هدفمند است.

وی گفت: مدرک گرایی از آسیب های جدی حوزه اشتغال استان است و اغلب افراد از مهارت کافی و متناسب با نیاز بازار کار برخوردار نیستند.

معاون استاندار همچنین بر مهارت آموزی کاربردی و به روز تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی آموزش ها منطبق با نیازهای واقعی بازار کار نیست و باید این کاستی‌ها جبران شود.

وی گفت: در حوزه مهارت آموزی نیازمند تدوین یک سند جامع هستیم و در همین راستا باید سندهای قبلی اصلاح و به روزآوری شود.

 باباخانی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در برنامه مهارت آموزی استان تاکید کرد و گفت: می‌توان با مشوق هایی مانند تسهیلات ارزان قیمت و اختصاص برخی معافیت‌ها، بستر را برای نقش آفرینی بخش خصوصی در مهارت آموزی به روز و کاربردی فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha