• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401042013152
  • خبرنگار : 50461

رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتیاری:

مسئولان برای مهار روان آب‌های دشتیاری اقدام کنند/ آب باران بدون استفاده به دریا می‌ریزد

مسئولان برای مهار روان آب‌های دشتیاری اقدام کنند/
آب باران بدون استفاده به دریا می‌ریزد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتیاری گفت: شهرستان دشتیاری با هزاران هکتار زمین مستعد کشاورزی یکی از قطب های اصلی تولید میوه های گرمسیری در کشور است.

خالد ایزدپناه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عمده آبهای حاصل از بارش های فصلی بخصوص مونسون که در تیر و مردادماه  در منطقه دیده می‌شود، بدون هیچ استفاده‌ای راهی دریا عمان می شود.

ایزدپناه افزود: خوشبختانه در پائین دست شهرستان دشتیاری دو سد بزرگ استان یعنی زیردان و پیشین قرار گرفته و محل تلاقی دو رودخانه بزرگ استان سرباز (باهوکلات) و کاجه است و امروز ما باید با این شرایط بسیار خوب بهترین طبیعت را برای استان مشاهده می‌کردیم اما متأسفانه طبیعت که هیچ، حتی کشاورزی مردم شهرستان دشتیاری به علت عدم مدیریت صحیح آب، از بین رفته است و هزاران هکتار از زمین های مستعد کشاورزی چشم انتظار قطره ای آب است.

وی گفت: بعد از بند انحرافی شیرگواز بیش از ۵۰ روستا با ۲۰هزار نفر جمعیت در حاشیه رودخانه باهوکلات قرار گرفتند و شغل اصلی این مردم کشاورزی است، ولی متأسفانه آب حاصل از بارندگی ها در رودخانه باهوکلات نیز بدون اینکه مردم و کشاورزان استفاده کنند به دریا می‌ریزد.

ایزدپناه خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد کشاورزی را در این منطقه احیا و برای صدها نفر از جوانان شهرستان دشتیاری شغل ایجاد و هزاران هکتار زمین مستعد کشاورزی را آباد کند باید برای ساخت و ایجاد بند های بتونی در حاشیه رودخانه باهوکلات اقدام کند.

وی یادآور شد: در منطقه ای که آب یکی از سرمایه های با ارزش است و زمینی که می توان بهترین نوع محصل گرمسیری را در آن تولید کرد هم آب و هم خاکش هدر می رود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دشتیاری با بیان تخصیص اعتبار ویژه بر احداث بندهای بتونی گفت: وقت آن رسیده دولت در این بخش به صورت ویژه سرمایه‌گذاری کند و سریع‌تر این اقدام انجام شود تا امید به زندگی روستائیان برگردد و کسانی که به اجبار بخاطر نبود شغل مهاجرت کردند به روستا بازگردند و ما شاهد اشتغال جوانان و هم‌چنین رونق کشاورزی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha