• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401050302423
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

مراجعه بیماران سرپایی کرونا در اردستان ۱۰ برابر شده است

مراجعه بیماران سرپایی کرونا در اردستان ۱۰ برابر شده است

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: میزان مراجعه‌کنندگان بیماران سرپایی با وضعیت کرونا به مراکز منتخب شهرستان اردستان بیش از ۱۰ برابر شده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان مراجعه‌کنندگان بیماران سرپایی با وضعیت کرونا به مراکز منتخب شهرستان اردستان بیش از ۱۰ برابر شده است و اکنون ۵ بیمار بستری در بیمارستان این شهر تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان حدود یک هفته‌ای است که درگیر پیک هفتم کرونا شده است، افزود: همچنان از مردم درخواست داریم از دُز یادآور واکسن غافل نشوند. افرادی که دُز سوم را نزدند چهار ماه پس از تزریق دُز دوم مراجعه کنند و افرادی که مبتلا به کرونا هستند یک ماه پس از ابتلا و تمام افراد ۱۸ سال به بالا که شش ماه از دُز سوم آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تصریح کرد: با برآوردی که از ماه‌های گذشته صورت گرفته علیرغم هجمه‌های واکسن گریزی که در فضاهای مختلف انجام می‌شود، ارزش و تأثیرگذاری واکسیناسیون بر هیچ کس پوشیده نیست. با تلاش همکاران ما در مراکز منتخب شهرستان اردستان از نظر پوشش نوبت سوم در رتبه دوم بعد از نطنز قرار داریم. همچنین پوشش نوبت سوم شهرستان بیش از ۵۶ درصد و پوشش نوبت چهارم شهرستان حدود ۴ درصد است.

ذبیحی اضافه کرد: نتیجه استقبال مردم از واکسیناسیون در ماه‌های گذشته به خود آنها و سلامت جامعه برگشت و باعث شد تا مدت طولانی خبری از فوتی کرونایی نباشد. در حال حاضر اکیداً توصیه می‌کنیم مردم به تبلیغات اشتباهی که در خصوص عوارض واکسن می‌شود، توجه نکنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۳۰ درصد رسید

وی به همه کسانی که قصد برپایی مجالس مختلف را دارند، توصیه کرد: رعایت فاصله‌گذاری، تهویه مناسب و زدن ماسک را رعایت کنند از ورود افراد بیمار جلوگیری کنند و همواره توجه داشته باشند که کرونا در کمین است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردستان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و کمتر کسی از ماسک استفاده می‌کند، ادامه داد: این رفتار اجتماعی که اکنون در سطح جامعه شاهد هستیم برای ادامه مسیر بسیار خطرناک است. اردستان اکنون در پیک هفتم کرونا قرار دارد و هر بی‌توجهی می‌تواند وضعیت این شهرستان را بحرانی کند.

ذبیحی درباره وضعیت تزریق واکسن در شهرستان، گفت: سبد موجود واکسن در این شهرستان به جز واکسن آسترازنکا کامل است و شهروندان می‌توانند هر نوع واکسنی که درخواست داشته باشند را تزریق کنند. اکنون روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha