• شنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401051511218
  • خبرنگار : 50181

معاون استانداری کرمانشاه:

اگر آب "گاوشان" نبود، تابستانی پر از تنش آبی در کرمانشاه داشتیم

اگر آب "گاوشان" نبود، تابستانی پر از تنش آبی در کرمانشاه داشتیم

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، اگر آب سد گاوشان نبود، کرمانشاه در تابستان امسال با چالش‌های آبی فراوانی مواجه می‌شد.

منوچهر فخری در جلسه امروز (۱۵ مرداد) بررسی وضعیت آب کرمانشاه، با اشاره به برگزاری حدود ۳۰ تا ۴۰ جلسه برای تعیین تکلیف آب شرب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته آب سد گاوشان از خرداد ماه وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد از محل سد گاوشان دو مترمکعب در ثانیه به تدریج وارد شبکه شهر کرمانشاه شود تا به شبکه شوک وارد نشود، تاکید کرد: هم اکنون میزان مناسبی آب از محل این سد به شبکه آب شهر کرمانشاه تزریق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تأثیر آب سد گاوشان بر کاهش تنش‌های آبی شهر کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: اگر تامین آب از این محل نبود، تابستان امسال چند برابر سال‌های گذشته با چالش مواجه بودیم.

فخری اضافه کرد: البته حفر چاه‌های متعدد از سوی شرکت آب و فاضلاب نیز برای تامین آب شهر کرمانشاه بی‌تاثیر نبود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نمی‌توانیم به طور کامل بگوییم کم آبی وجود ندارد، زیرا سراسر کشور با این معضل مواجه است، اما بسیار کمتر از سال‌های گذشته با بحران آبی مواجهیم، زیرا در گذشته هر روز در یکی از محلات شهر کرمانشاه چالش داشتیم.

در ادامه وحید مومنه جانشین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه نیز با اشاره به میزان آبی که از سد گاوشان به کرمانشاه اختصاص می‌یابد، افزود: طی اندازه‌گیری چند روز اخیر این میزان آب بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۱۵ لیتر بر ثانیه بوده است.

وی از تاثیر قابل توجه آب سد گاوشان بر کاهش تنش آبی شهر کرمانشاه یاد کرد و گفت: هم اکنون دبی سراب قنبر از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به کمتر از ۱۰ لیتر بر ثانیه رسیده و این کاستی از محل سد گاوشان در حال تامین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha