• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401053021410
  • خبرنگار : 50181

صدور اخطار برای ۲ کارخانه خمیرمایه و فروآلیاژ اسلام آبادغرب

صدور اخطار برای ۲ کارخانه خمیرمایه و فروآلیاژ اسلام آبادغرب

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از صدور اخطار برای دو واحد صنعتی فروآلیاژ و خمیر مایه شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

احد جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعتراض مردم اسلام آبادغرب به آلودگی که دو کارخانه فروآلیاژ و پاک مایه ایجاد می کند، گفت: اعتراض مردم را به حق می‌دانیم و پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف وضعیت این واحدها انجام شده است.

وی دلیل آلودگی ناشی از این واحدها و بوی بدی که در محدوده ورودی شهر اسلام آبادغرب ایجاد کرده را عدم رعایت استانداردهای محیط زیستی دانست و تاکید کرد: این امر ناشی از دفع پساب و پسماند ناشی از این واحدها و در نتیجه بروز آلودگی و بوی بد است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از صدور اخطاریه برای این دو واحد خبر داد و با بیان اینکه کارخانه فروآلیاژ ملزم شده فیلترهای لازم را برای جلوگیری از آلودگی هوا نصب کند، خاطرنشان کرد: کارخانه خمیرمایه نیز باید علاوه بر راه‌اندازی تصفیه‌خانه، مسیر تولید خود را اصلاح کند.

جلیلیان ادامه داد: آنطور که کارخانه فروآلیاژ اعلام کرده فیلترهای واحد فروآلیاژ خریداری شده و به زودی نصب خواهد شد و از همین رو به این واحد تا 31 مرداد فرصت دادیم.

وی تاکید کرد: کارخانه پاک مایه نیز تا پایان مهر ماه فرصت دارد تا سیستم تصفیه خانه خود را راه‌اندازی کند و تا آن زمان باید با کاهش ظرفیت خود به یک سوم، میزان پساب تولیدی را به یک سوم کاهش داده و فعلا از سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی استفاده کند.

به گفته جلیلیان، اگر این واحدها به تعهداتشان در زمان مقرر عمل نکنند، اقداماتی قانونی با همراهی دستگاه‌های مربوطه برای تعلیق فعالیت آنها تا زمان استانداردسازی و رعایت قوانین زیست محیطی انجام خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه سلامت مردم را اولویتی مهم دانست و از برخورد جدی با صنایعی خبر داد که سلامت مردم را به خطر بیندازند.

به گفته این مسئول، در همین راستا گشت‌های ویژه شبانه‌روزی برای بازدید سرزده از صنایع استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha