• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061511901
  • خبرنگار : 50549

۵۰ محله در مشهد برای حضور در طرح فرهنگ میزبانی اعلام آمادگی کردند

۵۰ محله در مشهد برای حضور در طرح فرهنگ میزبانی اعلام آمادگی کردند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به ارتقاء فرهنگ میزبانی در راستای تکریم زائران امام رضا(ع) گفت: در طرح ارتقاء فرهنگ میزبانی تاکنون ۵۰ محله در مشهد برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تکریم زائران دهه پایانی ماه صفر چندین اقدام در شهرداری مشهد صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به تشکیل کارگروه فرهنگ میزبانی اشاره کرد.

وی افزود: این کارگروه با هدف ارتقاء فرهنگ میزبانی برای اولین سال است که فعال خواهد شد تا زمینه فعال‌سازی مردمی برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر مشابه آنچه در اربعین حسینی در عراق اتفاق می‌افتد در مشهد فراهم شود.

بامشکی ادامه داد: در این راستا با شورای اجتماعی محلات، هماهنگی لازم از سوی شهرداری صورت گرفته تا محله‌هایی که ظرفیت لازم را دارند در این خصوص اعلام آمادگی کنند. در ادامه برای اینکه اقدامات درگیر روند اداری نشود، محلات را پس از اعلام آمادگی با ستاد جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام‌ رضا(ع) آشنا خواهیم کرد تا اتفاق مردمی مد نظر توسط این ستاد مردمی شکل گیرد.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ابراز کرد: تاکنون از ۱۷۰ محله‌ در مشهد ۵۰ محله برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که به زودی این تعداد به ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: در این طرح قرار است هر محله با استفاده از ظرفیت مسجد و سایر نهادهای مردمی فعال با همکاری ساکنان آن در راستای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر فعالیت کنند که در این خصوص خدماتی چون فراهم کردن محل اسکان، تغذیه و ... مد نظر است.

بامشکی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بتوانیم فرهنگ میزبانی را در محلات مشهد تقویت کرده و در این راستا گام مؤثری برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha