• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401090704247
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان تاکید کرد:

ضرورت تخصیص هدفمند اعتبارات محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی

ضرورت تخصیص هدفمند اعتبارات محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی

ایسنا/ایلام مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: با توجه به فعالیت‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث اشتغال و اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) زمینه‌های خوبی برای توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان، «محمد زارع» ، در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان با تأکید بر لزوم تلاش بیشتر بر رفع مسائل و مشکلات مردم استان و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌ها و اهداف این ستاد در خدمت‌رسانی به مردم می‌توان همکاری‌های مشترک خوبی با جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه اشتغال به عنوان حلقه مفقوده استان صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم رفع معضل بیکاری در استان ایلام گفت: انواع آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت بی‌رویه از جمله پیامدهای معضل بیکاری در استان است و ایجاد اشتغال می‌تواند جلو بسیاری از این پیامدها را گرفته و زمینه بازگشت نخبگان به استان را فراهم سازد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان ایلام افزود: پرداخت تسهیلات به ۲۵۰۰ طرح از ابتدای امسال تاکنون و برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات به ۱۵۰۰ طرح دیگر تا پایان امسال در استان در قالب طرح های خورد مشاغل خانگی بویژه در مناطق محروم روستایی از جمله اقدامات این ستاد در راستای ایجاد اشتغال در این استان است.

زارع بر لزوم تخصیص هدفمند اعتبارات محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی به نهادهایی که به صورت تخصصی در زمینه اشتغال فعالیت دارند به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه تأکید کرد و گفت: با توجه به فعالیتهای تخصصی جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف به ویژه در بحث اشتغال و اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) زمینه‌های خوبی برای توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

«سید غلامرضا حسینی»، رییس جهاد دانشگاهی ایلام نیز در این دیدار با تشریح فعالیت های این واحد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو در اجرای کارهای نو در عرصه‌های مختلف است و به عنوان پل ارتباطی دانشگاه و صنعت در کشور فعالیت های بسیار ارزشمندی به سرانجام رسانده است.

وی با اشاره به رویکرد جهاد دانشگاهی در شناسایی فرصت ها و ظرفیت های هر منطقه به منظور ارزش آفرینی، تولید ثروت و اشتغالزایی گفت: ایجاد قطب نوآوری و فناوری بر اساس ظرفیت های بومی در هر استان از جمله اهداف فعالیت ها و برنامه های این نهاد انقلابی است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به راه اندازی مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری جهاد دانشگاهی در دهلران افزود: این مجتمع با هدف فعالیت های تحقیقاتی در خصوص کشت گیاهان دارویی گرمسیری در ابتدا مقیاس آزمایشگاهی، اهلی سازی و در نهایت توسعه کشت این نوع گیاهان در مقیاس تجاری، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده احداث شده است.

حسینی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی زنجیره ای از دانش و فناوری در سراسر کشور ایجاد کرده است، گفت: با انتقال دانش و فناوری به استان و بهره گیری از ظرفیت های علمی جهاد دانشگاهی نظیر موسسه رویان و پژوهشگاه ابن سینا که در زمینه فناوری‌های نوین علوم زیستی فعالیت دارند می‌توان زمینه رفاه بیشتر مردم ، رفع محرومیت ها، ایجاد توریسم درمانی و اشتغالزایی در استان را فراهم ساخت.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام به اجرای طرح نوین مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود: در این طرح ظرفیت‌های موجود در هر منطقه نظیر تولیدات دامی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و ... شناسایی شد و با ارائه آموزش های عمومی و تخصصی مربوط به کسب و کار، شبکه سازی و معرفی پشتیبان، راه اندازی مکان بازارهای اینترنتی و محلی زمینه اتصال فعالان در این نوع مشاغل به بازار کار ایجاد شده است.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت های جهاد دانشگاهی نظیر خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و سیناپرس، فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها نظیر مناظرات دانشجویی بر لزوم همدلی و هم افزایی بیشتر بین نهادها و دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی متناسب با نیازهای جامعه و توسعه اشتغال و اقتصاد دانش بنیان در استان و همکاری های مشترک با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha