• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401100100038
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد؛

بررسی 1100 درخواست بازنشستگی پیش از موعد در سیستان و بلوچستان

بررسی 1100 درخواست بازنشستگی پیش از موعد در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری، یک هزار ۱۰۳ مورد درخواست بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور این استان بررسی شده است.

حامد آرامش در گفت وگو با ایسنا- افزود: امسال ۴۷ جلسه کمیته بدوی و هفت جلسه کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور در استان به منظور بررسی درخواست های شهروندان برای بازنشستگی پیش از موعد برگزار شده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۱۰۳ درخواست در کمیته بدوی مورد بررسی قرار گرفت که منجر به تایید  ۸۴۶ مورد از این درخواست ها شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: کمیته بدوی تشخیص مشاغل سخت و زیان آور، به منظور تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی در این مشاغل براساس قانون تأمین اجتماعی و ضوابط و سیاستگذاری شورای عالی حفاظت فنی با پنج نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل تشکیل می شود و رأی های صادره در این کمیته ظرف پانزده روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است و در صورتی که هر یک از طرفین (کارگر و کارفرما) به رأی بدوی اعتراض داشته باشند درخواست تجدیدنظر خود را کتباً به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل تقدیم می کنند.

آرامش افزود: همچنین ۱۰۳ مورد درخواست در کمیته تجدید نظر در سال جاری بررسی شد که حاصل آن تایید ۴۰ درخواست تجدید نظر است.

وی اضافه کرد: مطابق با بخش اول بند (ب) تبصره ۲ قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور، داشتن حداقل۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان‌آور که در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را نیز به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند بدون شرط سنی می‌توانند درخواست خود را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها برای طرح در کمیته‌های استانی ارائه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: مشاغل سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر ازظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت سخت و زیان‌آور بودن را از آن مشاغل کاهش داد یا حذف کرد.

آرامش تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha