• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101207185
  • خبرنگار : 50210

رئیس علوم پزشکی اراک:

علائمی از پیک هشتم کرونا در استان مرکزی نیست/بیمارستان‌ها و کادر درمان آماده‌اند

علائمی از پیک هشتم کرونا در استان مرکزی نیست/بیمارستان‌ها و کادر درمان آماده‌اند

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنوز علائمی از شیوع پیک هشتم کرونا در استان مشاهده نشده است، اما بیمارستان ها و کادر درمان در آمادگی کامل به سر می برند.

دکتر علیرضا امانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آمادگی استان برای مواجهه با پیک هشتم بیماری کرونا، اظهار کرد: پیرو جلسه ملی ستاد مقابله با کرونا در تهران، شنبه هفته جاری، جلسه هماهنگی با معاونین درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مدیران بیمارستان برگزار و تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم در حوزه نیرو و کادر درمان، تخت های بیمارستانی، اکسیژن، دارو و سرم و ... پیش بینی شده است، افزود: مسلما اگر به مانند پیک های قبلی مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، در فضای بسته ماسک بزنند و نسبت به شست و شوی دست ها حساس باشد و از طرفی دوز یادآور واکسن را دریافت کنند، قطعا مشکل خاصی نخواهیم داشت.

دکتر امانی با بیان اینکه افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته حتما نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کنند، گفت: به منظور تامین واکسن مشکلی در استان وجود ندارد و حتی درخواست دپوی خوبی از وزارت خانه داده شده است تا در صورت تقاضا و استقبال مردم برای تزریق دوز یادآور کمبود خاصی وجود نداشته باشد، البته در حال حاضر ذخیره خوبی از واکسن های ایرانی و سینوفارم در استان وجود دارد و مردم با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: فعلا تغییری در روند بستری و موارد مثبت ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است ولی اگر پروتکل ها رعایت نشود، قطعا درگیر می شویم، فرض بر این است که هفته آینده مواردی از درگیری با بیماری در استان وجود داشته باشد به همین دلیل باید پیشگیری داشته باشیم و تزریق واکسن و رعایت پروتکل ها را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: طی هماهنگی های صورت گرفته بیمارستان امیرالمومنین اراک به عنوان سانتر اول و بیمارستان های آیت الله خوانساری و ولیعصر نیز به عنوان پشتیبان انتخاب شده اند، همچنین نقاهتگاه مجاور بیمارستان امیرالمومنین نیز آماده پذیرش خواهد بود و اگر مردم پروتکل ها را رعایت کنند بدون تلفات جانی و مشکل از این پیک عبور خواهیم کرد.

دکتر امانی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۳۰ تخت در بیمارستان امیرالمومنین برای بستری بیماران در نظر گرفته شده است و در بحث نیرو مشکل نداریم و کادر درمان آماده خدمت هستند، تاکید کرد: در حال حاضر در اراک با آلودگی هوا روبرو هستیم، همچنین مواردی از ابتلا به آنفلوآنزا وجود دارد به همین دلیل رعایت پروتکل ها بسیار اهمیت دارد تا مسئله پیچیده نشود چراکه تداخل بیماری ها مشکل زا می شود، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای در این شرایط از خانه خارج نشوند و اگر در محیط بسته با تراکم جمعیتی حضور دارند حتما ماسک بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha