• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401110302247
  • خبرنگار : 50046

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پاسخ داد؛

دلیل راه اندازی نشدن مرکز درمانی صحرایی ارتش در راز و جرگلان

دلیل راه اندازی نشدن مرکز درمانی صحرایی ارتش در راز و جرگلان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علت اینکه تاکنون مرکز درمانی صحرایی ارتش در راز و جرگلان راه اندازی نشده، وجود اختلافات حقوقی بوده است.

دکتر عفتی زاده در نشست خبری که سوم بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز درمانی که ارتش در شهرستان راز و جرگلان ایجاد کرده ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد، اظهار کرد: برای این پروژه هیچ استاندارد بین المللی و یا وزارتخانه ای تعلق نمی گیرد.

وی تاکید کرد: با این وجود دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به دنبال بهره برداری و استفاده از آن است اما اختلافات حقوقی میان وزارت بهداشت و ارتش وجود دارد که ارتش به عنوان متولی این مرکز باید این اختلافات را حل کند.

عفتی زاده افزود: نیروی انسانی برای این مرکز نیز دیده شده اما در گام اول باید اختلافات حقوقی از سوی ارتش رفع شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر یک مرکز شبانه روزی در شهر راز راه اندازی شده که تمام خدماتی که قرار است در مرکز مذکور ارائه شود، در این مرکز شبانه روزی ارائه می شود و در حال حاضر پزشکان زنان، داخلی، اطفال و خدمات رادیولوژی در این مرکز فعال هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن مصوبه ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی برای شهرستان راز و جرگلان گرفته شده و درحال ساخت این بیمارستان هستیم که در مرحله خاک برداری قرار دارد و برای فاز نخست ۶۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی در ادامه به فعالیت دپارتمان قلب در مرکز خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته این مرکز در دست بخش خصوصی بود که نتوانست ادامه کار دهد و سپس بخش دولتی مدیریت آن را برعهده گرفت که نیروی انسانی مورد نیاز آن جذب شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ماهانه ۱۲۰ آنژیوگرافی، ۲۸ مورد آنژیوپلاسی و ۱۳ تا ۱۵ عمل جراحی قلب باز در این مرکز انجام می شود.

وی افزود: دستگاه پیشرفته سونوگرافی با اعتبار ۵ میلیارد تومان خریداری شده که به زودی نیروی انسانی آن جذب و از این دستگاه نیز استفاده خواهد شد.

عفتی زاده همچنین از مقیم کردن پزشک رشته ارتوپدی و جراحی عمومی در استان خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا پزشک جراحی عمومی را نیز در این استان مقیم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha