• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401110503986
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل مدیریت بحران استان:

مالکان ۵۳ ساختمان ناایمن کرمانشاه اخطار می‌گیرند

مالکان ۵۳ ساختمان ناایمن کرمانشاه اخطار می‌گیرند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۵۳ ساختمان ناایمن غیردولتی در کرمانشاه، گفت: به زودی اخطار ایمن سازی به مالکان این ساختمان‌ها داده خواهد شد.

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کار شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه از چندی قبل آغاز شده، اظهار کرد: بر اساس قانون مقرر شد کارگروهی به ریاست معاونت عمرانی استانداری و دبیری راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن تشکیل و گزارش اقدامات نیز به مدیریت بحران استانداری ارائه گردد.

وی ادامه داد: تاکنون دو جلسه اصلی این کارگروه و سه جلسه کارشناسی آن تشکیل شده تا ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه شناسایی و تعیین تکلیف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش ساختمان‌های مسکونی ۵۳ ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه شناسایی شده، عنوان کرد: کارهای اولیه بررسی وضعیت این ساختمان‌ها از سوی متولیان از جمله راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی انجام شده و به زودی به مالکین این ساختمان‌ها اخطار و تذکر داده خواهد شد.

به گفته یگانه، مالکین موظفند در مدت زمانی که برای آنها در نظر گرفته شده کارهای مقاوم سازی و بازسازی ساختمان را انجام دهند، در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی کار آنها پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده برای پارکینگ‌ها و مراکز تجاری غیرایمن کرمانشاه نیز آتشنشانی بررسی ساختمان‌ها را از نظر وضعیت ایمنی، سیستم اطفای حریق، پله‌های اضطراری و ... انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین از شناسایی نقاط پرخطر بیمارستان‌های کرمانشاه نیز یاد کرد که مشکلاتی در زمینه پله‌های فرار، اطفا حریق و ... داشتند که تعدادی از آنها مشکلات را رفع کردند و رفع نقص مابقی نیز در دست اقدام است.

یگانه خاطرنشان کرد: برای بررسی ساختمان‌های غیرایمن دولتی و دستگاه‌های مختلف نیز برنامه وجود دارد. ضمن اینکه همه این موارد در شهرستان‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

اواسط امسال مدیرکل پیشین مدیریت بحران استان کرمانشاه از شناسایی ۳۰۰ ساختمان ناامین در سه بخش عمومی، تجاری و مسکونی در کرمانشاه خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha