• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110504021
  • خبرنگار : 50177

امام جمعه الیگودرز:

رویکرد تحولی و اجرای سند تحول دستگاه قضا ادامه یابد

رویکرد تحولی و  اجرای سند تحول دستگاه قضا ادامه یابد

ایسنا/لرستان امام جمعه الیگودرز گفت: رویکرد تحولی و اجرای سند تحول دستگاه قضا ادامه یابد.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امروز پنجم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز، با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین و بیان دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و نباید این بهانه‌ای برای کوتاهی کردن در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه تاسیس دستگاه قضایی مبتنی بر احکام نجات‌بخش اسلام ناب محمدی است، افزود: اساس اسلام حرکت به سوی عدالت است و این وظیفه خطیری است که دستگاه قضا برعهده دارد.

امام جمعه الیگودرز گفت: توقعات مردم  از دستگاه قضا همان توقعاتی است که رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی دارد.

سرلک بر گسترش عدالت، احیای حقوق عامه و تامین آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد در بخش‌های مختلف به ویژه فساد اقتصادی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این موارد از مهمترین ماموریت‌های دستگاه قضایی است، عنوان کرد: رویکرد تحولی و  اجرای سند تحول دستگاه قضا ادامه یابد که می‌طلبد همه کارگزاران این مجموعه در راستای تحقق آن تلاش کنند.

سرلک بیان کرد: الکترونیکی شدن پیگیری امور قضایی کمک شایانی برای دسترسی آسان مردم است.

امام جمعه الیگودرز بر تربیت مدیران عالی و توانمند در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: با معدود افراد متخلف در دستگاه قضایی برخورد جدی شود و از قضات دست‌پاک و توانمند و عادل تقدیر شود.

سرلک بیان کرد: رفتار دستگاه قضایی باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند و قانون شکنان و متخلفان به شدت از مجموعه دستگاه قضایی احساس هراس کنند.

وی با اشاره به مطالبات مردم از دستگاه قضایی اظهار کرد: مبارزه با فساد و اجرای عدالت یکی از مطالبات از دستگاه قضایی است و قوه قضائیه در راستای مبارزه با فساد و اجرای عدالت برای همه دستگاه‌ها و دیگر قوا، الگو باشد.

امام جمعه الیگودرز بر کاهش اطاله دادرسی تاکید کرد و گفت: البته کارهایی انجام شده اما نیاز است این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سرلک بر پیشگیری از نفوذ در تصمیمات قضایی تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون پاک شهداست افراد صاحب قدرت و ثروت نفوذ کنند؛ دستگاه قضایی باید استقلال خود را حفظ کند و صاحبان قدرت، رانت و رابطه نتوانند کوچکترین نفوذی در تصمیمات قضایی داشته باشند.

وی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: این امر باید اولویت کارگزاران دستگاه‌ها باشد چراکه مردم صاحب انقلاب هستند و باید مورد تکریم قرار گیرند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات هوشنگ فتحی تقدیر و علی امرایی به عنوان رئیس جدید دادگستری الیگودرز معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha