• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401111209584
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

درمان ۱۰ هزار معتاد در کنگره ۶۰ اصفهان

درمان ۱۰ هزار معتاد در کنگره ۶۰ اصفهان

ایسنا/اصفهان نماینده کنگره ۶۰ در استان اصفهان با اشاره به درمان حدود ۱۰ هزار معتاد در اصفهان، گفت: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از بانوان مصرف‌کننده در حال ترک هستند و حدود ۲۰۰ نفر نیز به درمان قطعی رسیده‌اند.

اصغر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تأسیس کنگره ۶۰ از سال ۱۳۷۵، اظهار کرد: کنگره ۶۰ در اصفهان ۱۶ نمایندگی فعال دارد که به درمان اعتیاد با روش D.S.T  مشغول‌اند.

وی با بیان اینکه کنگره ۶۰ در زمینه درمان اعتیاد هرگونه ماده مخدر، چه صنعتی و چه سنتی فعالیت می‌کند، گفت: در این روش درمان، طی ۱۱ ماه سیستم بیوشیمی بدن راه‌اندازی می‌شود، یعنی سیستم‌هایی که در اثر سو مصرف مواد مخدر از کار افتاده، در طول ۱۱ ماه به‌مرور راه‌اندازی شده و به چرخه حیات برمی‌گردد و فرد بعد از این مدت نه‌تنها نیازی به مواد مخدر پیدا نمی‌کند، بلکه وسوسه هم نخواهد شد و به‌طور کامل درمان می‌شود.

نماینده کنگره ۶۰ در استان اصفهان افزود: شخص مصرف‌کننده مواد مخدر در طول ۱۱ ماه در کلاس‌هایی که دو روز در هفته با نام کلاس‌های جهان‌بینی برگزار می‌شود شرکت می‌کند و در این کلاس‌ها رسوم چگونه زندگی کردن و همچنین آموزش پیشگیری از دچار شدن به سایر مشکلات را آموزش می‌بیند. این کلاس‌ها باعث می‌شود بعد از گذشت ۱۱ ماه، نه‌تنها مصرف ماده مخدر در افراد درمان شود، بلکه آگاهی نسبت به ماده مخدر و مشکلات آن افزایش یابد و از خطرات احتمالی پیش‌گیری شود.

وی با اشاره به رایگان بودن این کلاس‌ها، گفت: وجه تمایز کنگره ۶۰ با کمپ ترک اعتیاد، در نحوه ترک و قطع مواد مخدر است، همان‌طور که خودم ۱۲ مرتبه ترک کردم، ولی بعد از گذشت چند ماه وسوسه می‌شدم و نیاز به مواد مخدر پیدا می‌کردم، چراکه درمانی صورت نمی‌گرفت. ضمن اینکه در کمپ‌ها با نگهداری ۲۱ روزه افراد آن‌ها را ترک می‌دهند، اما فرد پس از خروج از کمپ با جایگزینی قرص‌ها و چیزهای دیگر باز هم به سمت اعتیاد می‌رود.  

منصوری با اشاره بر اینکه برخی افراد می‌گویند ترک اعتیاد یک درصد هم امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در کنگره ۶۰ تهران و سمنان در سال ۱۳۹۴ آزمایشی صورت گرفت که در آن هزار نفر از افراد به‌طور تصادفی انتخاب شدند و ثابت شد ۸۶ درصد افراد پس از ترک، همچنان به سمت مصرف مواد مخدر نرفته و پاک مانده بودند.

نماینده کنگره ۶۰ در اصفهان تصریح کرد: وقتی فردی ماده مخدر مصرف می‌کند، ماده‌های شبه افیونی درونی از کار می‌افتد، پس اگر شخص خواست حال خوبی داشته باشد باید ماده را از بیرون مصرف کند یا باید بدن آن را تولید کند. در کنگره ۶۰ در طول ۱۱ ماه انکفالین‌هایی که از دوره حیات خارج شده است آرام به سیستم  برمی‌گردد و شخص به درمان قطعی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان حدود ۱۰ هزار نفر درمان شده داریم که تمام آزمایش‌های آن‌ها در کلینیک‌ها موجود است، گفت: شرایط عضویت در کنگره ۶۰ رایگان است و افراد می‌توانند از طریق سایت کنگره ۶۰ نزدیک‌ترین نمایندگی را پیدا کرده و در روزهای مشخص در مجموعه حضور پیدا کنند. استان اصفهان در تمامی شهرستان‌ها دارای نمایندگی است و در شهر اصفهان نیز ۶ نمایندگی داریم.

منصوری با اشاره به آموزش افرادی که در کنار معتادان زندگی کرده‌اند، تصریح کرد: در کنگره ۶۰ افرادی که با مصرف‌کننده زندگی کرده‌اند، اعم از همسر، پدر و مادر، خواهر و برادر و فرزندان هفته‌ای ۲ جلسه در کلاس حضوری شرکت می‌کنند و برای پیشگیری و مهار اعتیاد، آموزش‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و یاد می‌گیرند با افراد معتاد و در حال ترک چگونه رفتار کنند.

 نماینده کنگره ۶۰ در اصفهان با اشاره به نمایندگی اختصاصی برای بانوان در اصفهان، توضیح داد: شعبه دوم ویژه بانوان نیز در استان اصفهان در حال راه‌اندازی است. هم‌اکنون حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از بانوان مصرف‌کننده در حال ترک هستند و حدود ۲۰۰ نفر نیز به درمان قطعی رسیده‌اند.

نماینده کنگره ۶۰ اصفهان با اشاره بر اینکه تمامی هزینه‌های این کنگره از سوی خیرین تأمین می‌شود، گفت: افرادی که به‌صورت رایگان در کنگره ۶۰ درمان می‌شوند، بعدازآن به‌صورت خودجوش به کنگره ۶۰ کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha