• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401111914607
  • خبرنگار : 50513

انجام ۱۴۰۰ متر مطالعات ژئوتکنیک در پروژه‌های نهضت ملی مسکن زنجان

 انجام ۱۴۰۰ متر مطالعات ژئوتکنیک در پروژه‌های نهضت ملی مسکن زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان گفت: ۴۴ هزار و ۸۳۱ مورد آزمایش کنترل کیفی برای اطمینان بخشی از کیفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن غرب زنجان انجام شده است.

فیروز شاهی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، با اشاره به کنترل کیفی پروژه‌های نهضت ملی مسکن غرب زنجان، اظهار کرد: همواره کنترل کیفی و نظارت بر ساخت‌وسازهای بخش‌های دولتی و خصوصی از طریق انجام آزمایش‌های خاک، بتن، آسفالت، میل گرد و دیگر مصالح ساختمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در بازه زمانی مرداد ماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ نسبت به انجام ۴۴ هزار و ۸۳۱ مورد آزمایش کنترل کیفی، در سطح ۸ هزار واحد مسکونی واقع در کوی زیتون اقدام کرده است، افزود: بیش از ۱۴۰۰ متر عملیات حفاری و مطالعات ژئوتکنیک در ساختگاه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان انجام شده است.

این مسئول از ثبت نمونه‌برداری ۴۶ سری بتن در یکی از روزهای آذرماه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این اقدام رکوردی بی‌نظیر در کشور محسوب می‌شود که نشان‌دهنده جدیت در کنترل کیفی پروژه‌های نهضت ملی مسکن زنجان و تلاش برای کیفی‌سازی این پروژه‌ها است.

شاهی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن حتی در فصل سرما متوقف نشده است، تشریح کرد: همه تلاش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بر این استوار است که ساختمان‌های با کیفیت و ایمن به صاحبان آنها تحویل دهد.

وی با بیان اینکه بهبود کیفیت در واقع اعتباربخشی به مجموعه اقدامات و پروژه‌های اجرایی هر سازمان است، تصریح کرد: کیفیت بهتر به خصوص در کارهای تکراری و در مقیاس حجیم منجر به پایین آمدن هزینه‌ها، اثربخشی اقدامات و افزایش بهره‌وری خواهد شد که ضمن تقویت منافع ملی از سودجویی برخی افراد فرصت طلب و شیوع فساد پیشگیری خواهد کرد.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌ها فراموش می‌شود اما کیفیت همیشه در یادها باقی می ماند، عنوان کرد: کیفیت با شانس و اقبال تناسب ندارد و کیفیت عملکرد، حاصل کیفیت در تفکر و بهره گیری از روش‌ها و استانداردهای صحیح کار است. محدودیت منابع خدادادی و ضرورت تامین ایمنی در برابر بلاهای طبیعی و حوادث دست‌ساز بشر با توجه به اینکه استان زنجان مطابق با آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله ایران در منطقه با خطر نسبی زیاد واقع است موجب می‌شود که به کیفیت به عنوان اولویت اول اجرای پروژه‌های عمرانی نگاه کنیم.

این مسئول در ادامه به اجرا و تحویل نتایج پروژه مدیریت راه‌سازی و استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله اسکنر جاده‌ای (LCMS) به شهرداری زنجان در سال‌جاری و بهره‌مندی از نتایج آن در پروژه نهضت آسفالت‌ریزی شهری در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امید است که این توانمندی‌های جدید در عملیات بهسازی مسیر ۱۰۰ کیلومتری اتوبان زنجان - قزوین نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha