• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120402826
  • خبرنگار : 50534

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور:

توسعه زیرساخت ملی داده‌های مکانی در زنجان مورد توجه قرار گیرد

توسعه زیرساخت ملی داده‌های مکانی در زنجان مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: توسعه SDI (زیرساخت ملی داده‌های مکانی) مستلزم مشارکت‌ همه دستگاه‌ها است و باید در این مسیر با یکدیگر همراه باشند.

علی جاودانه ظهر امروز (۴ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با اشاره به اخذ مصوبات اجرایی سامانه‌ پنجره واحد مدیریت زمین در سطح ملی، استانی و تدوین سند مدیریت مخاطرات به مدیریت افتا، اظهار کرد: زیرساخت داده‌های مکانی، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استانداردها، شبکه‌های دسترسی، داده‌های مکانی، سازمان‌ها و مردم است.

 وی با اشاره به شاخص میزان مشارکت، افزود: زیرساخت داده مکانی ابراز مناسبی برای انجام امور خواهد بود، لذا ارتقای کیفیت ‌داده‌ها باید مدنظر باشد.

این مسئول با اشاره به دقت، صحت به‌روز بودن و سازگاری منطقه‌ای اطلاعات، ادامه داد: یکی از موارد مدنظر این است که دستگاه‌ها خودشان به صورت پایلوت باشند و اطلاعات خود را تحت عنوان پایگاه‌ داده در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهند.

جاودانه با اشاره به ارائه اطلاعات و تحلیل نتایج قابل اعتماد، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم در زیرپرتال این پایگاه، داده مدیریت بحران و کاربری اراضی نیز برای توسعه بیشتر به این سیستم اضافه شود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با بیان اینکه دستگاه‌ها ملزوم هستند در حوزه نقشه و ارتقای مکانی استان زنجام به اشتراک‌گذاری داده خود بپردازند، بیان کرد: این اطلاعات باارزش هستند و توسعه SDI برای برنامه‌ریزی‌ها در سطح استانی و کشوری در آینده قطعا موثر خواهد بود.

وی اذعان کرد: هدف اصلی SDI (زیرساخت ملی داده‌های مکانی) را می‌توان ارتقاء و بهبود نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی جامعه، با ایجاد یک زیرساخت مناسب از داده‌های مکانی بیان کرد.

این مسئول با اشاره به پایلوت بودن استان زنجان در راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین و پورتال سرمایه‌گذاری، تشریح کرد: به منظور دسترسی دائمی به اطلاعات به‌روز در بستر زیرساخت‌های اطلاعات مکانی ملّی و استانی، از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تاکید شده است که وب‌سرویس‌های ثبت شده در ژئوپورتال استانی از لحاظ عملکردی و اتصال بایستی به طور مستمر مورد پایش قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha