• چهارشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122417690
  • خبرنگار : 50522

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان تاکید کرد؛

شکست تاریخی دیپلماسی صهیونیست‌ها با احیای روابط ایران و عربستان

شکست تاریخی دیپلماسی صهیونیست‌ها با احیای روابط ایران و عربستان

ایسنا/گلستان دستیار استاندار و رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان با اشاره به شوک بزرگ وارد شده به سیاست خارجی رژیم صهیونیستی با احیای روابط ایران و عربستان، گفت: تردید نکنید تاریخ این رخداد را به عنوان یک شکست تاریخی برای صهیونیست‌ها ثبت خواهد کرد.

ذوالفقار امیرشاهی امروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ایران اسلامی سالی پر از تحولات سیاسی و اقتصادی را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: ایران به عنوان بازیگر بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی با احیای روابط بین خود و عربستان بار دیگر دست برتر دیپلماسی خود را به همگان نشان داد.

وی با بیان اینکه ارتباط ایران با عربستان به عنوان یک همسایه راهبردی مسلمان بدون شک یک شکست تلخ و سنگین برای رژیم صهیونیستی بود، افزود: احیای این رابطه یک شوک بزرگ به رژیم صهیونیستی وارد کرده و سیاست خارجی این کشور را بار دیگر دچار اضمحلال کرد.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در استان گلستان با تاکید بر اینکه احیای این رابطه می‌تواند هم در فضای سیاسی و هم در حوزه اقتصادی تاثیرات مثبت و شگرفی را در کشور رقم بزند، خاطرنشان کرد: بدون شک عربستان به عنوان کشور میزبان زائران وحی و یکی از بزرگترین ذخایر مواد گازی و نفتی جهان به دنبال ایجاد توازن قدرت در منطقه و رشد و توسعه خود بر مبنای همکاری های دوجانبه با کشور بزرگ و مقتدری همچون ایران است.

امیرشاهی وضعیت آمریکا را در شرایط فعلی شرایط استیصال دانست و گفت: آمریکا به هر حال متقاعد شده است که باید رابطه‌اش را با ایران تعدیل کرده و با چراغ سبز به عربستان نیز به نظر بنده دست تسلیم خود را در منطقه در برابر تدابیر ویژه دیپلماسی ایران بالا برده است.

وی از احیای احتمالی روابط ایران با کشورهایی همچون بحرین و بسیاری از کشورهای دیگر در روزها و ماه‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: بسیاری از کشورها از هم اکنون در صف گسترش روابط خود با ایران هستند زیرا می‌دانند کشور بزرگ ایران یکی از تعیین کننده‌ترین کشورها در مناسبات سیاسی و اقتصادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha