• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۱:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022113425
  • خبرنگار : 30147

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌ حیدریه:

کتاب تاریخ انقلاب اسلامی تربت‌ حیدریه چاپ می‌شود

کتاب تاریخ انقلاب اسلامی تربت‌ حیدریه چاپ می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌ حیدریه گفت: امسال کتاب تاریخ انقلاب اسلامی تربت‌ حیدریه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی پژوهش، تألیف و چاپ می‌شود.

مهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم استفاده از ظرفیت محققان این مرکز در تألیف و چاپ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی تربت‌ حیدریه تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان مرجع اصلی تحقیق، نگارش و بررسی موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی می‌تواند نقش مهمی در معرفی قیام نهم دی‌ ماه تربت‌ حیدریه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌ حیدریه با اشاره به اینکه این شهرستان به واسطه داشتن مردمانی بصیر و متدین و به استناد کتب تاریخی یکی از شهرهای اثرگذار از دوره مشروطه تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است، افزود: متأسفانه تاکنون برای ثبت قیام نهم دی ۱۳۵۷ مردم بصیر تربت‌ حیدریه به عنوان شهر پیشتاز انقلاب اسلامی اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر درجه اهمیت و اثرگذاری، قیام نهم دی مردم این شهر یکی از موضوعات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

رییس کمیسیون شورای شهر تربت‌ حیدریه ادامه داد: مجمع شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی به منظور معرفی هویت انقلابی شهرهای موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با آن راه‌اندازی شده و دبیرخانه آن هم در شهر تربت‌ حیدریه مستقر است.

زاهدی با برشمردن اقدامات صورت گرفته در این خصوص بیان کرد: نصب تصاویر شهدای انقلاب اسلامی در ورودی شهرستان، حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی شهرهای حماسه‌ساز در شهر تربت‌ حیدریه، تجلیل از خانواده معظم شهدای انقلاب، پیگیری ثبت قیام نهم دی و پیگیری تألیف و چاپ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در تربت‌ حیدریه از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی‌ سال ۱۳۵۷ به رهبری علما و روحانیت معزز نشان از بصیرت و آگاهی مردم شهر تربت‌ حیدریه در آن روزها و امروز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha