• جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402022214022
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان:

فروشگاه‌های زنجیره ‌ای محصولات کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود/ ذائقه‌شناسی ضرورت برندسازی است

فروشگاه‌های زنجیره ‌ای محصولات کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود/ ذائقه‌شناسی ضرورت برندسازی است

ایسنا/اردبیل رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان با تاکید بر ضرورت برندسازی گفت: در تلاش هستیم تا فروشگاه‌های زنجیره ای با برند محصولات کشت و صنعت مغان راه‌اندازی کنیم و ذائقه شناسی را نیز برای تولید محصولات بازارمحور در دستور کار داریم.

قاسم محمدی ۲۲ اردیبهشت در همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری اظهار کرد: در کشت و صنعت مغان فاصله زیادی با بازارهای جهانی داریم و در تلاشیم تمام محصولات خود را در تراز جهانی تولید کرده و صادرات خود را افزایش دهیم.

محمدی ادامه داد: اگر کشوری با کاهش ارزش پول ملی مواجه شد باید تمرکز خود را روی صادرات قرار دهد و صادرات است که می تواند ارزش پول ملی را حفظ کند.

رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان بیان کرد: در کشت و صنعت ۶۰نوع مشتقات لبنیات را شناسایی کردیم که می تواند در اقتصادی کردن کشت و صنعت و افزایش صادرات موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: کشت و صنعت صرفاً متوجه بخش کشاورزی نیست و علم به بنگاه‌داری است که کشت و صنعت را به موفقیت می رساند که این همان حلقه مفقوده ای است که بخش خصوصی از آن غافل بود.

محمدی اظهار کرد: در حال حاضر در کشت و صنعت مغان علاوه بر تولیدات کشاورزی با استانداردهای به‌روز اقدام به نگهداری، بسته بندی و طبقه بندی محصولات کردیم که این در تکمیل زنجیره تامین، تولید و توزیع از مهمترین اقدامات است.

رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان در خصوص برندسازی گفت: برندینگ یکی از مهمترین اقداماتی است که برای هر بنگاه اقتصادی و تولیدی ضروری است و در حال حاضر روی این موضوع در کشت و صنعت مغان برنامه‌ریزی‌های عملیاتی انجام دادیم و در کنار این به راه‌اندازی فروشگاه های زنجیره ای با برند محصولات کشت و صنعت مغان اقدام خواهیم کرد.

محمدی تصریح کرد: تجاری سازی محصولات کشت و صنعت مغان که از برنامه های اولویت دار ما بود از ۷ محصول در سبدغذایی به ۱۳ محصول افزایش داده‌ایم و توانایی این را داریم که این رقم را به ۴۵ محصول برسانیم.

رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان اظهار کرد: یکی از عللی که شاید به صورت مطلوب نتوانسته ایم محصولات کشت و صنعت مغان را برندسازی کنیم این است که ذائقه شناسی دقیقی انجام نشده است یعنی بین نیاز و ذائقه مردم و تولید محصولات باید یک نقطه اشتراکی ایجاد شود تا بتوان محصولات بازارمحور و ذائقه محور تولید کرد.

محمدی افزود: سرمایه گذاری های اقتصادی و کلان باعث توسعه همه جانبه در تکنولوژی، منابع انسانی، مهارت افزایی، افزایش درآمد و ... می شود و بعد از بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از کشت و صنعت مغان و همت مسئولین استانی و همچنین وزارت امورخارجه رایزنی های خوبی در صادرات و همچنین شناساندن ظرفیت های عظیم کشت و صنعت انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha