• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402041207154
  • خبرنگار : 50163

غنی‌سازی اوقات فراغت، عنصری موثر در توانمندسازی دانش‌آموزان

غنی‌سازی اوقات فراغت، عنصری موثر در توانمندسازی دانش‌آموزان

ایسنا/زنجان امام‌جمعه ابهر گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت، عنصری موثر در توانمندسازی دانش‌آموزان در همه عرصه‌ها است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور صبح امروز (۱۲ تیرماه) در مراسم افتتاح کلاس‌های تابستانی آموزشگاه نمونه دولتی امام صادق (ع) شهرستان ابهر، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان تاکید کرد و افزود: قسمتی از پرورش استعداد و تعلقات که در بیانات مقام معظم رهبری تاکید شده است و باعث علاقه به تاریخ و مقدسات می‌شود، اجرای برنامه‌هایی همچون سرود بصیرت و ایران افتخار من، است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ هنگامی که از کار مهمی فارغ می‌شوی به مهم دیگری بپرداز، اضافه کرد: با توجه به این آیه ما انسان‌ها باید هر زمانی که از کارهای خود فراغت یافتیم کاری برای خود فراهم کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا اوقات فراعت خود را با برنامه‌ریزی مناسب سامان داده و مشغول کاری شویم، اضافه کرد: کلاس‌های تابستانی بستری برای دانش‌آموزان است تا اوقات فراغت خود را در فصل تابستان به نحو احسن سپری کنند.

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه در برخی از روایات عنوان شده است زندگی خود را به چهار قسمت تقسیم کنید، گفت: یک قسمت از این چهار بخش برای سپری کردن تفریحات سالم و اوقات فراغت است و اگر این قسمت به خوبی گذرانده شود این بخش قدرت و قوت انسان برای رسیدگی به سه بخش دیگر خواهد بود.

مرادپور ادامه داد: اگر اوقات فراغت به درستی سپری نشود کار اصلی انسان نیز به زمین خواهد ماند و عبادت دچار نقصان خواهد شد به همین دلیل است که اسلام بر تفریح سالم و حلال تاکید فراوان دارد، لذا دست‌اندرکاران امور باید فراغت مناسب را برای مردم پیش‌بینی کنند تا فرصتی برای فراغت افراد جامعه مهیا شود.

وی با اشاره به این نکته که انجام صحیح کار پرورشی در مدارس منجر به پرورش استعدادها و کسب مهارت‌های مختلف می‌شود، افزود: پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش‌وپرورش فرصت مناسبی برای کسب مهارت و مهارت‌افزایی در زمینه‌های مختلف در بین دانش‌آموزان درطول فصل تابستان است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه اوقات فراغت تنها مختص تابستان و دانش‌آموزان نیست، اظهار کرد: انسان‌های موفق کسانی هستند که برای اوقات فراغت خود برنامه‌های متنوع، جذاب و هدفمند داشته باشند.

مجید مرادی با توضیح اینکه چون دانش‌آموزان با حجم وسیعی از مطالب درسی در طول سال‌تحصیلی مواجه هستند اوقات فراغت برای آنان بیشتر خودنمایی می‌کند، خاطرنشان کرد: ۹۴ پایگاه‌ تابستانی اوقات فراغت با هدف ایجاد شور و نشاط، بالا بردن سطح علمی و همچنین پرکردن اوقات فراغت در  بین دانش‌آموزان برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha