• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041409023
  • خبرنگار : 50377

استاندار تاکید کرد

ضرورت تهیه سند آمایش جمعیت ۱۵ میلیونی مازندران

ضرورت تهیه سند آمایش جمعیت ۱۵ میلیونی مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: ستاد جوانی جمعیت با نظارت بیشتری نسبت به برنامه های تشویقی وارد عمل شده است از این رو تهیه سند آمایش جمعیت ۱۵میلیونی مازندران مورد تاکید است.

سید محمود حسینی پور امروز ۱۴ تیرماه در همایش جوانی جمعیت که در سالن همایش های اداره کل هواشناسی مازندران در ساری برگزار شد با بیان اینکه مشکلات فرهنگی عامل اصلی نرخ پیری جمعیت است، اظهار کرد: مازندران از دیرباز مورد توجه افرادی که همواره تفرجگاه و منزل دوم شان در مازندران بود قرار داشته است.

وی به تاثیرات خلاء فرهنگی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: مشوق های جوانی جمعیت را باید در مازندران باید افزایش داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در بحث واگذاری زمین باید مراقبت ایجاد شود که مشوق‌ها در کمترین زمان به محض تولد فرزند در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: هدیه زمین رایگان برای خانواده هایی که فرزند سومشان به دنیا آمده است در بیمارستان باید به این اهدا شود.

حسینی پور امنیت شغلی برای زنان شاغل در دستگاه های دولتی و خصوصی، واحهاید تولیدی را یک اصل مهم با هدف فرزندآوری دانست و یادآور شد: استانداری مازندران کمیته ویژه برای حمایت و حراست از  بانوان بارداری که صاحب فرزند می شوند تشکیل می دهد همچنین با  مدیران دولتی که نسبت به خطر انداختن امنیت شغلی این افراد اقدام می‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

ضرورت تهیه سند آمایش جمعیت ۱۵ میلیونی مازندران

نگاه ویژه‌ قانون جوانی جمعیت در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی، موضوع جوانی جمعیت را یک موضوع چند وجهی و نیازمند تعامل همفکری دانست و گفت: در برنامه هفتم نگاه جدیدی به مقوله جوانی جمعیت داریم تا شاهد اجرای کامل قانون این موضوع باشیم.

علی اصغرباقرزاده با بیان اینکه، قانون جوانی جمعیت حسب فرمایشات رهبری در مجلس یازدهم تصویب شد، اظهار کرد: بنا به اهمیت موضوع جوانی جمعیت کمیسیون مشترک اصل ۸۵ قانون اساسی به طور آزمایشی به مدت ۵ سال در حال اجرا است.

وی از اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در یکسال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به توفیقات مناسبی که در این بخش داشتیم اما مشکلات زیادی هم در بحث ناباروری داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha