• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402042717186
  • خبرنگار : 50046

کشف ۱۹ فقره کلاهبرداری میلیاردی در بجنورد

کشف ۱۹ فقره کلاهبرداری میلیاردی در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۱۹ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بجنورد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از جمله خرید و فروش ملک و خودرو اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و همچنین همکاری های شکات پرونده، موفق شدند متهمان را شناسایی کنند، افزود: در این رابطه ۳ کلاهبردار سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های به عمل آمده به ۱۹ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند، گفت: متهمان در نتیجه بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

مهاجرت از ایران، ترفند کلاهبردار میلیاردی

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی نیز از دستگیری فردی که در فضای مجازی با وعده خروج از کشور اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال از یک شهروند بجنوردی کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ یوسف شاکری اظهار کرد: یکی از شهروندان بجنوردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد قصد مهاجرت از کشور را داشتم و در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه‌ای را دیدم که تبلیغاتی را مبنی بر خروج ایرانیان از مرز با کم‌ترین هزینه منتشر کرده بود بر همین اساس با مدیر کانال ارتباط گرفتم و مبلغ یک میلیارد و ۶۳ میلیون ریال برای او واریز کردم ولی متاسفانه دیگر وی جواب تماسم را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله موضوع توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا دنبال شد، افزود: با تلاش و اشرافیت اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و به سرعت دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با بیان اینکه متهم پرونده که به گمان خودش با ساختن مدارک جعلی می‌تواند پلیس را از مسیر پرونده خارج کند و خودش را بی‌گناه جلوه دهد، تصریح کرد: این فرد در بازجویی فنی پلیس و ارائه مستندات کامل، ناچاراً لب به اعتراف گشود و به بزه خود معترف شد.

وی توصیه کرد: افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور چه بصورت مسافرت چه جهت اقامت را دارند، باید از طریق قانونی اقدام نمایند و به تبلیغات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

شاکری با تاکید بر اینکه پلیس فتا سایه سار امنیت در فضای مجازی است، از مردم خواست تا هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری به کارشناسان ما اطلاع داده تا اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha