• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402042717558
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار:

سند حکمرانی آبِ شهرستان کاشان تدوین شود

سند حکمرانی آبِ شهرستان کاشان تدوین شود

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: بحران آب در دشت کاشان بسیار جدی است، اما این موضوع را هنوز باور نداریم که یک آسیب است و در صورتی که تمامی نهادها و مردم برای مدیریت مصرف آب، به‌‎عنوان یک سرمایه ارزشمند  مشارکت نکنند، منطقه کاشان در سال‌های آینده لم‌یزرع و غیرقابل سکونت خواهد شد.

محمد شریف زارعی، امروز(سه‌شنبه، ۲۷ تیر) در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان، اظهار کرد: برخی قوانین و مقررات، نیازمند آن است که بومی‌سازی شود، زیرا که یک نسخه واحد برای کل کشور جوابگو نیست و موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی تأکید کرد: سند حکمرانی آب در شهرستان کاشان باید تدوین شده و به مراجع بالا دستی ارائه شود تا بتوانیم بر اساس شرایط خاص دشت کاشان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان تصریح کرد: بنا بر گزارش‌های سازمان هواشناسی، دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سال قبل گرم‌تر خواهد بود و به تبع آن، مصرف آب هم بیشتر می‌شود که در صورت عدم صرفه‌جویی و مدیریت صحیح مصرف آب با مشکل تأمین آب مواجه خواهیم بود.

شریف زارعی درباره مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، گفت: تغییر الگوی کشت، استفاده از آبیاری‌های تحت‌فشار و نوین در کشاورزی و فرهنگ‌سازی در مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی راهکارهایی است که برای رفع مشکل کم‌آبی و بحران آب اجرا شده و نیازمند مشارکت همه مردم است.

فرماندار کاشان با اشاره به مدیریت مصرف در معارف دینی، تصریح کرد: ظرفیت‌های مذهبی و آموزه‌های دینی برای فرهنگ‌سازی در حوزه شیوه مصرف درست از آب برای عموم مردم باید ترویج و نهادینه شود.

همچنین رئیس امور منابع آب شهرستان کاشان، گفت: طول رودخانه‌های دشت کاشان به ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد که از این میزان، ۵۰۰ کیلومتر آن فعال است و ساماندهی آنها نیازمند اعتبار دولتی است.

محمد نرجسیان افزود: بنابر مطالعات انجام شده تاکنون۴۲ نقطه‌ حادثه‌خیز در رودخانه‌های کاشان شناسایی شده است که ضرورت دارد تا اعتبارهای مورد نیاز برای دیواره‌چینی و لایروبی آنها تقویت شود.

وی تصریح کرد: برخی پروژه‌ها در شهرستان کاشان به علت کمبود اعتبارهای لازم نیمه‌تمام باقی مانده است، در حالی که با همین اعتبارها نیز  اقدام‌های خوبی در زمینه ساماندهی رودخانه‌ها انجام شده که آزادسازی ۶۵ هکتار حریم رودخانه و ۱۰ کیلومتر دیواره‌چینی بخشی از این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha