• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402050402602
  • خبرنگار : 50286

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان عنوان کرد

نظارت جدی اکیپ‌های ثابت و سیار بر نذورات دامی مردم و هیات‌های مذهبی

نظارت جدی اکیپ‌های ثابت و سیار بر نذورات دامی مردم و هیات‌های مذهبی

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از آمادگی اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظرین شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(علیه السلام) در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در مراحل  معاینات پیش و پس از کشتار دام خبر داد. 

دکتر علی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت ایام  عزاداری ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی از شهروندان و مسئولان هیات‌های مذهبی خواست تا نسبت به ذبح نذورات و طبخ غذای نذری با کارشناسان دامپزشکی همکاری کنند و افزود: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه قربانی در مسیر دسته‌جات عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، تقاضا می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان، در خرید دام مورد نیاز دقت کنند. 

وی رعایت نکات و هشدارهای بهداشتی را جهت جلوگیری از عوارض احتمالی به‌خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مورد تاکید قرار داد و گفت: هیات و مردم باید جهت پیشگیری از شیوع  بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه و ترجیحاً در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی کشتار نمایند .

احمدی از آمادگی کارشناسان دامپزشکی در سطح منطقه جنوب کرمان برای ارائه خدمات به شهروندان خبر داد و اظهار کرد: ادارات دامپزشکی در سطح جنوب استان‌ با سازماندهی اکیپ های بازرسی، بهداشتی، دامپزشکی و ناظرین شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در مراحل معاینات پیش و پس از کشتار آماده ارائه خدمات به  شهروندان هستند.
 
وی  از استقرار ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های نذری ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی مستقر در اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد و گفت: ستاد اجرایی آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات  مردم است و همگی می توانند با شماره ۰۳۴۴۳۲۱۹۱۶۰ تماس گرفته و از نظرات کارشناسان استفاده کنند. 

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه در جنوب کرمان میدان عرضه دام زنده به صورت سنتی اداره می‌شود و همچنین عدم وجود کشتارگاه صنعتی، همواره زمینه ایجاد چالش‌های بهداشتی را فراهم کرده و معمولا مشاهده می‌شود ذبح دام به درخواست خریدار در محیط های عمومی صورت می‌گیرد و از طرفی رونق قاچاق دام احتمال بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را تشدید می‌کند لذا می‌طلبد نظارت‌ها بیش از گذشته صورت بگیرد و همچنین زمینه خرید، فروش و ذبح دام‌ها به سمت بهداشتی و صنعتی شدن فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha