• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051609543
  • خبرنگار : 30147

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری چناران:

۱۶ موافقت اصولی تأسیسات گردشگری بوم‌گردی در شهرستان چناران صادر شد

۱۶ موافقت اصولی تأسیسات گردشگری بوم‌گردی در شهرستان چناران صادر شد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از صدور ۱۶ موافقت اصولی تأسیسات گردشگری بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.

محمد طاهریان‌مقدم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان چناران تعداد ۱۶ موافقت اصولی ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی صادر شده است، افزود: کمبود واحدهای اقامتی در شهرستان و وجود روستاها و مناطق گردشگری در روستاهای چناران و همچنین افزایش چشمگیر گردشگران باعث شده که سرمایه‌گذاران زیادی در راستای احداث واحدهای اقامتی در شهرستان اقدام کنند.

وی ادامه داد: قرارگیری شهرستان چناران در بین دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد، آب و هوای مطلوب و مجاورت با کلانشهر مشهد چناران به لحاظ ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی ظرفیت ایجاد ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی را دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ واحد بوم‌گردی در روستاهای گردشگری شهرستان شامل، اخلمد رادکان، آبگاهی، چناران و بقمچ با ظرفیت ۳۵۰ نفر اقامت و با اشتغال مستقیم ۴۰ نفر در حال فعالیت و آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

طاهریان‌مقدم اظهارکرد: با صدور دو موافقت اصولی تأسیسات گردشگری بوم‌گردی جدید در روستای گردشگری چناران تعداد واحدهای اقامتی در شهرستان به ۱۶ واحد خواهد رسید.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: این دو واحد بوم‌گردی در روستای گردشگری اخلمد و بقمچ است که با تبدیل خانه‌های قدیمی به واحد اقامتی برای استفاده گردشگران مراکز اقامتی شهرستان به ۱۲ واحد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ واحد اقامتی در شهرستان آماده ارائه خدمات به گردشگران است که تا هفته گردشگری این دو واحد به بهره‌برداری خواهد رسید، از وجود بیش از ۳۰ روستای گردشگری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان چناران دارای حدود ۱۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.

طاهریان‌مقدم با اشاره به اینکه همه ساله ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از این شهرستان عبور می‌کنند، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا ظرفیت‌های گردشگری چناران به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان چناران پتانسیل‌های گردشگری و طبیعت بکری دارد که تاکنون به خوبی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی نشده است.

از مناطق دیدنی چناران می‌توان به برج رادکان، آبشار اخلمد، رباط سیدآباد، چشمه سبز گلمکان و هم‌چنین روستاهای پلکانی این شهرستان نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha