• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052414994
  • خبرنگار : 50161

یک متخصص پوست و مو عنوان کرد

کمبود آهن، عامل ریزش و کاهش رشد مو

کمبود آهن، عامل ریزش و کاهش رشد مو

ایسنا/زنجان یک متخصص پوست و مو گفت: ویتامین‌ها و املاح، مهم‌ترین مواد مغذی موردنیاز برای رشد مو بوده و آهن از جمله املاح ضروری است که کمبود آن باعث ریزش و کاهش رشد مو می‌شود.

منصور مرادلو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گوشت قرمز و سبزیجات، اصلی‌ترین منابع آهن هستند که مصرف کافی آنها می‌تواند به تکامل سلول‌هایی که وظیفه رشد موها را بر عهده دارند کمک کند.

وی، روی را ماده مهم دیگری عنوان کرد که در رشد موها تاثیر چشمگیری دارد و افزود: شکستگی مو، ریزش و نازک شدن مو، می‌تواند در نتیجه کمبود روی باشد و افزایش مصرف این ماده مغذی به جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو کمک می‌کند.

متخصص پوست و مو با اشاره به اهمیت مصرف ویتامین‌ها به منظور تامین سلامت موها، خاطرنشان کرد: ویتامین‌های گروه B شامل ویتامین‌های B۲، B۶ و  B۱۲ روند تولید ملانین یا رنگ‌دانه‌های طبیعی پوست و مو را سرعت می‌بخشند و باعث می‌شوند، رنگ‌دانه‌های مو برای مدت‌زمان طولانی‌تری به موها رنگ ببخشند و برای جلوگیری از سفیدی مو موثرند.

مرادلو با بیان اینکه ویتامین C در رشد و تقویت موها تاثیرگذار است، اظهار کرد: رادیکال‌های آزاد در بدن مانع رشد مو می‌شوند و سلامت مو را به خطر می‌اندازند. ویتامین C آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که از اکسیداتیو شدن مو که در اثر فشار رادیکال‌های آزاد رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ویتامین C به افزایش گردش خون در سراسر بدن، از جمله پوست سر کمک می‌کند و هنگامی که گردش خون در پوست سر افزایش می‌یابد، فولیکول‌های مو تحریک بیشتری می‌شود که ممکن است به رشد مو کمک کند.

متخصص پوست و مو با تاکید بر اهمیت تغذیه در تقویت و سلامت موها، گفت: تغذیه موضوع پیچیده‌ای است و اثرات تغذیه نادرست اغلب دیر ظاهر می شود. به خصوص موها که به هر محرکی دیر پاسخ می‌دهند.

مرادلو خاطرنشان کرد: به طور کلی موهای سالم نشانه‌ای از سلامت بدن و اقدامات مفید در جهت مراقبت از مو است و اکثر افراد سالم دارای مواد مغذی کافی در رژیم غذایی خود هستند. با این حال، برخی از افراد به تغذیه خوب دسترسی ندارند و برخی دیگر بیماری‌های پزشکی دارند که آنها را مستعد کمبود مواد مغذی می‌کند و بر موهای سر و بدن تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha